Legyen akkor földitársaság
A kormány a három Swissair-leányvállalat összeomlása esetén tudomásul veszi, hogy a Swissair flottája végleg a földre kényszerül, és anyagi eszközeit "a repülőterek működéséhez nélkülözhetetlen funkciók biztosítására fordítja".
A három leányvállalat, amelyről szó van, a karbantartási munkákat végző SR Technics, a földi utas- és csomagkezelést ellátó Swissport és az informatikai rendszereket kezelő Atraxis.
Pénzt csak kis részletekben kaphatja meg a Swissair
Az illetékesek szerint e hét végéig elegendőnek kell lenni a forgalom fenntartására már folyósított 450 millió frankos állami pénznek, és az egymilliárdos hitelt a kormány a téli menetrend idején, azaz március 28-ig kis, mindig az aktuális szükségleteket fedező részletekben adja ki, már amennyiben sikerül biztosítani a szolgáltató leányvállalatok működését.
Mivel a jegymegrendelések a Swissairnél jól állnak, van remény arra, hogy a téli forgalom 750 millió frankot termel.
Végül a pénzügyminisztérium képviselője emlékeztetett arra, hogy az új légitársaság tőkeemeléséről szóló megállapodásban van egy bevezető is, amelyben az aláírók olyan légitársaság felépítésére vállalnak kötelezettséget, amely jelentős tengeren túli hálózatot tart fenn, legfeljebb 26 európai és 26 tengeren túli járatra elegendő géppel. Ezért a kormány számára szóba sem jöhet semmiféle "mini-változat".