A légitársaság a Credit First Boston és a Bank of America vezette pénzügyi csoporttól garanciát kapott 500 millió dollár hitel nyújtására. A Texas Pacific csoport továbbá hajlandó 200 millió dollárt befektetni a csődeljárásból majdan gyógyultan kikerülő légitársaság 38 százalékos részesedéséért.
Állami kezességvállalás
Emellett a terrortámadások után a légitársaságok megsegítésére létrehozott szerv, a Légiszállítási Stabilizációs Tanács (ATSB) július elején 900 millió dollár erejéig állami kezességet vállalt a US Airways egymilliárd dolláros hitelfelvételére. A US Airways 1,3 milliárd dolláros költségmegtakarításra törekszik, és reméli, hogy már 2003 első negyedében kijut a csődből. A pilóták és utaskísérők szakszervezetei már engedtek a bérekből. A technikusok most szándékoznak szavazni a társaság ajánlatáról, amely költséglefaragásokról tárgyal gépeinek bérbeadóival is.
Újra népszerű a repülés
Az Official Airline Guide legfrissebb adatai szerint a nemzetközi légi utasforgalom szintje gyakorlatilag visszaállt az egy évvel korábbira, közölte a BBC. A repülőn utazók száma ugyanis már csak négy százalékkal marad el a szeptember 11-e előttitől, míg az amerikai terrortámadás után egyes légitársaságok forgalma 25-30 százalékkal is csökkent.
Az egyre népszerűbb "fapados" társaságok a visszaesés után tovább csökkentették jegyáraikat, és így gyakorlatilag folyamatosan növelni tudták utasaik számát és nyereségüket. A nagy cégek inkább költségcsökkentéssel, jegyáremeléssel, elbocsátásokkal próbáltak javítani eredményükön. A legnagyobb forgalomcsökkenést az amerikai és a tengerentúli járatokat üzemeltető társaságok szenvedték el.