Napokig szalámin és kenyéren éltek

2012.03.02. 12:15 Módosítva: 2012.03.02. 12:17
A Costa Crociere olasz hajóscég kártérítést fizet az Indiai-óceánon meghibásodott Costa Allegra utasainak, ám eközben már a cég jövője is veszélyben van. Egyes olasz lapok szerint a közelmúlt két balesete nyomán szóba jöhet a vállalat felszámolása.

A három napon át az Indiai-óceánon hánykolódó, majd csütörtökön partot ért Costa Allegra hatszáznál is több utasának a Costa Crociere felajánlotta, hogy visszafizeti az út árát és ugyanekkora összegű kártérítést is ad. Az utasok hetven százaléka a vakáció folytatását választotta a Seychelles-szigeteken a Costa Crociere költségére. Az Allegrán hétfőn tűz ütött ki, majd több napig tartott, míg egy halászhajó partra vontatta a Seychelles-szigetek fővárosánál.

Egy utas által rögzített kép a sodrodó tengerjárón
Egy utas által rögzített kép a sodrodó tengerjárón
Fotó: Handout

Január 13-án Olaszország partjainál futott zátonyra a cég egy másik hajója, a Costa Concordia, itt harmincketten meghaltak. Mindezek nyomán a céget nem anyagi csőd, hanem a márkanév értékvesztése fenyegeti. A genovai hajótársaság tulajdonosa, az amerikai Carnival ezért egyes lapok szerint a Costa megszüntetését tervezi. Ezt megerősítette Genova polgármestere is, aki aggodalmát fejezte ki a csak Liguriában húszezer olasz munkahelyet biztosító Costa Crociere sorsa miatt.

Három napig nem volt áram a hajón

A motor kigyulladása után a tengerjárón megszűnt az áramellátás, ezért az utasoknak el kellett hagyniuk kabinjaikat – melyekben a klímaberendezés nem működött, és a vécét sem tudták lehúzni –, még éjszaka is a fedélzetre zsúfolódva várták a partraszállást. A scotsman.com több utast megszólaltató cikke szerint napokig szalámin és kenyéren éltek a hajón tartózkodók. A közönség nagyrésze napozás közben vette észre a kifelé áramló fekete füstöt. Sokan attól tartottak, hogy mentőcsónakkal kell menekülniük az Indiai-óceán közepén.

Ötszáz ügyvéd a Costa Concordia biztosítási eljárásán

Szombaton kezdődik a Costa Concordia balesetének bizonyítási eljárása, mely március végéig tart. Az ügyben korábban már megállapodás született. A területileg illetékes Grossetót jelölték ki helyszínként. A toszkán város bírósága azonban szűknek bizonyult, így a feleket a Teatro Moderno színházba várják.

Több száz utas jelezte részvételét. Az áldozatok családtagjait, a Costa Crociere hajótársaságot, a Concordia kapitányát, Francesco Schettinót és a legénységet ötszáz ügyvéd képviseli. Tömegesen akkreditáltatta magát a sajtó, Grossetóban az összes szálloda megtelt. A kilenc vádlott – Schettino, a hajó másik öt tisztje és a Costa Crociere három vezetője – viszont egyelőre nem vesz részt az eljáráson. Ennek során nyilvánosságra hozzák az óceánjáró fekete dobozának tartalmát és kijelölik a vizsgálatokkal megbízandó szakértőket.

A grossetói ügyészség által összeállított több mint tízezer oldalas aktacsomag tartalmát a Corriere Fiorentino napilap közölte. Ebben az szerepel, hogy a tragédia után meghallgatott Pierluigi Foschi, a Costa Crociere elnöke elmondta, a Costa hajók 2008-tól hétszáz alkalommal "haladtak közel" Giglio szigetéhez. Az ügyészség rekonstrukciója szerint Schettino a zátonyra futást követően a Costa Crocierével azt a verziót egyeztette, hogy a sziklának való ütközést áramszünet okozta.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport