Az Easyjet leállítja a szén-dioxid-kibocsátást kompenzáló tevékenységét
Az Easyjet 2019-től a világ első olyan nagy légitársasága, mely nettó nulla szén-dioxid-kibocsátással közlekedik. Eszerint a járatai által felhasznált üzemanyagból származóan kibocsátott minden tonna szén-dioxidot úgy ellensúlyozza, hogy gondoskodik egy tonna szén-dioxidnak a légkörből való kivonásáról. Ez történhet például fák ültetésével, vagy a további szén-dioxid légkörbe jutásának kiküszöbölésével. Ez a légitársaságnak évente mintegy 25 millió fontjába került.
A cég már akkor is azt hangsúlyozta, hogy ezt ideiglenes megoldásnak tekinti és céljuk a légi közlekedés hosszú távú újragondolása, a fenntartható üzemanyagok és az elektromos hajtású repülőgépek kifejlesztése.
A Guardian most azt írja, az Easyjet decembertől – a hároméves szerződés lejárta után – leállítja a szén-dioxid-kibocsátást kompenzáló tevékenységét. Ehelyett inkább egy új stratégiával rukkol ki, mely a fentebb említett fenntartható üzemanyagokra és modern, takarékos repülőgépek üzemeltetésére helyezi a hangsúlyt.
Az Easyjet közölte, hogy a decembertől a foglalások után már nem fizet a szén-dioxid-kibocsátásért cserébe. Az új ütemterve szerint 2035-ig 35 százalékkal kívánja csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. A cég célja, hogy az ágazat 2050-ig szén-dioxid-mentessé váljon, emellett a légi közlekedésre vonatkozó szabályok reformját is javasolja.
Az Easyjet 168 darab új A320neo típusú repülőgépet rendelt az Airbustól, emellett a gyártó utólag a cég meglévő flottáját is felszereli üzemanyag-felhasználás optimalizálására szolgáló technológiával.