Hat új, budapesti útvonalat jelentett be a Ryanair
További Külföld cikkek
- Iszonyatos fegyverkezésbe kezdtek a görögök, Törökországot ez aggasztja
- Még két hónapot csúszik az űrben rekedt kozmonauták hazatérése, akik júniusban indultak egyhetes kirándulásra
- Helikopter ütközött egy kórház épületének Törökországban, négyen meghaltak
- Vádat emeltek a magdeburgi támadás elkövetője ellen
- Irán mostanra már teljesen letérdelt a nyugati szankciók miatt
A Ryanair ír fapados légitársaság hat új útvonallal egészítette ki a budapesti menetrendjét a nyári időszakban. A hírt Michael O'Leary, a cég vezérigazgatója a magyar fővárosból készített videóban közölte a Ryanair sajtócsapatának közösségi oldalán.
O'Leary a pesti alsó rakpartról jelentkezett be, háttérben a Citadellával, és elmondta, hogy idén nyáron Budapestről
- Frankfurtba,
- a portugáliai Faróba,
- Milánóba,
- Szkíathosz szigetére,
- Tiranába
- és Triesztbe indítanak új járatokat.
A vezérigazgató azt is elárulta, hogy immár összesen 66 útvonal áll a magyar utasok rendelkezésére, valamint hozzátette, hogy két új repülőgépet is küldenek Budapestre idén nyáron.
O'Leary a videóban úgy búcsúzott: „Üdvözlet Budapestről, ahol mindig süt a nap”.
Now East to the ‘Pearl of the Danube!’ 🇭🇺
— Ryanair Press Team (@RyanairPress) February 20, 2024
Following on from this morning’s Austria announcement, we’re delighted to confirm 6 new routes (66 total) & 2 new aircraft for Budapest this summer:
✈️ Frankfurt, Faro, Milan, Skiathos, Trieste & Tirana
From Hungary, Michael said this: pic.twitter.com/yzIvpFvOv9
Odaszúrt a Wizz Airnek is
A Portfolio beszámolója szerint a vezérigazgató budapesti sajtótájékoztatóján a bejelentés után odaszúrt a rivális légitársaságnak, a Wizz Airnek is. Kijelentette, hogy
az új útvonalakkal a Ryanair 2024-ben lekörözi a versenytársát, és Magyarország legnagyobb légitársasága lesz.
O'Leary ráadásul azt is hozzátette, hogy a magyarországi székhelyű Wizz Air magasabb költségekkel üzemel, útvonalakat szüntet meg Budapesten, Airbusokat tart a földön, és olyan új piacokat próbál találni, ahol nincs jelen a Ryanair.
Továbbá a sajtótájékoztatón újra felszólalt a légitársaságokat sújtó környezetvédelmi adó ellen, amely szerinte rontja a versenyt, azáltal, hogy magasabb árakat eredményez, de a forgalomnövekedésre is negatívan hat, és az utasok lehetőségeit is korlátozza. Az adónem miatt a vezérigazgató többször is indulatosan ment neki a magyar kormány tagjainak. Egy korábbi budapesti sajtótájékoztatón egészen odáig ment, hogy azt mondta: szerinte a kormány tagjai nem voltak beszámítható állapotban, amikor ezt az adót kitalálták.
A Ryanair repülőgépeinek nagy részét a Boeing cég 737 típusú modelljének változatai teszik ki. Az utóbbi időben a repülőgépgyártó cég bizalmi válsággal küzd, ugyanis a múlt hónapban egy vadonatúj 737 Max 9 típusú repülőgép kényszerleszállást hajtott végre, miután a levegőben kiszakadt az egyik ajtópanelje.
A légitársaság vezérigazgatója azonban a sajtótájékoztatóján arra is kitért, hogy a cég továbbra is bízik a Boeingekben, mivel úgy vélik, hogy a repülőgépgyártónál a minőségellenőrzéssel van probléma. Éppen ezért ezt a problémát úgy orvosolják, hogy saját mérnököket alkalmaznak a seattle-i gyárban.