Viktor Mikita, az Ukrán Elnöki Hivatal helyettes vezetője közölte, hogy Kárpátalján, az ukrán–magyar határon szükség van egy új, nagy áteresztőképességű teherforgalmi határátkelő megépítésére – írja a Kárpáti Igaz Szó.
Mint mondta, az új átkelőhely nyolcsávos lenne, amely kielégítené a teherfuvarozók igényeit a két ország közötti határszakaszon. Hozzátette, jelenleg folynak a tárgyalások a magyar féllel a projekt megvalósításáról. Az új átkelőhely nemcsak a teherforgalmat, hanem a vasúti szállítást is gyorsíthatná.
Jelenleg öt közúti határátkelőhely működik az ukrán–magyar határszakaszon: Csap, Harangláb, Mezőkaszony, Asztély és Tiszaújlak településeken, a 7,5 tonnánál nagyobb tömegű teherautók viszont csak a Csap–Záhony-átkelőn haladhatnak át.
Az aknamentesítés problémája továbbra is az egyik legsürgetőbb probléma Ukrajna számára, írja az Ukrinform. Az aknák folyamatos veszélyt jelentenek a polgári lakosságra, és az aknamentesítési munkálatok még évekig folytatódnak.
Artem Jevtusenko, a Rubizs Nemzeti Gárdaezred támogató csoportjának parancsnoka elmondta, hogy különösen Kijev térségében nagy a fenyegetettség.
A parancsnok szerint az ukrán és az orosz erők is aknamezőket telepítenek, gyakran anélkül, hogy megfelelően rögzítenék a helyüket a térképeken, ami megnehezíti a mostani felderítésüket.
Azt is elmondta, hogy ha figyelembe vesszük az aktív ellenségeskedés egy évét, akkor akár 10 évbe is telhet ezeknek a területeknek a teljes aknamentesítése, sőt, ha Donyeckről és Luhanszkról beszélünk, ez a folyamat 100 évig is elhúzódhat.
Köszöntjük olvasóinkat!
Indul az Index keddi élő hírfolyama az orosz–ukrán háború eseményeiről. Az előző nap legfontosabb történései a következők voltak:
Tartsanak velünk ezúttal is!