A Bayraktar drónokat gyártó török Baykar megvásárolta az olasz Piaggio Aerospace repülőgépgyártót – közölte pénteken az olasz ipari minisztérium a Reuters hírügynökség beszámolója szerint. A Piaggio Aerospace – amely nem áll kapcsolatban a Vespa robogókat gyártó Piaggióval – az olasz kormány által ellenőrzött különleges igazgatás alatt állt azóta, hogy 2018-ban hitelezői védelmet kért.
Az olasz tárca pénzügyi részletek közlése nélkül közleményében azt írta, hogy a török Baykar dróngyártó vételi ajánlatát két másik nemzetközi szereplőtől érkező végleges és kötelező érvényű ajánlattal szemben előnyben részesítették. A minisztérium szerint ez a „legmegfelelőbb a munkavállalók és a Piaggio Aerospace hitelezői érdekeinek garantálására, valamint a csoport ipari kilátásainak újraindítására”.
A török dróngyártó vállalat ígéretet tett arra, hogy fenntartja és bővíti a repülőgépgyártást és a kapcsolódó műszaki támogatási, képzési és logisztikai tevékenységeket, valamint a motorok karbantartását és a motoralkatrészek gyártását.
A Baykar által gyártott Bayraktar drónok Ukrajna kulcsfontosságú eszközeinek bizonyultak az orosz–ukrán háborúban, kiemelten az invázió első napjaiban, amikor az orosz tankok Kijev felé gurultak, a Javelin hordozható páncéltörő rakéták, később a Bayraktar harci drónok hatalmas károkat okoztak az orosz haderőben. Az eszközök teljesítménye előtt az ukránok külön dallal tisztelegtek.
Magyarország területére december 26-án az ukrán–magyar határszakaszon 4179 fő lépett be. A román–magyar határszakaszon belépők közül 4428 fő nyilatkozott úgy, hogy Ukrajnából érkezett – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság.
A beléptetettek közül a rendőrség 26 embernek állított ki ideiglenes tartózkodásra jogosító igazolást, amely 30 napig érvényes. Ezen időtartamon belül kell felkeresniük az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság tartózkodási helyük szerint illetékes hivatalát a végleges okmányok beszerzése érdekében.
Négy évvel a vasúti személyszállítás megszüntetése után ismét el lehet jutni vonattal Oroszországból Észak-Koreába és vissza. Bár a Covid miatt megszüntetett személyforgalmat fokozatosan igyekeztek visszaállítani a nyár óta, a menetrend mostanra alakult ki.
Az Autószektor cikke szerint az elmúlt fél évben mindössze 1200-an vették igénybe a hébe-hóba közlekedő járatot, ám mostantól heti három alkalommal lehet eljutni az oroszországi Haszan településről az észak-koreai Tumangangba vasúttal. Egy út ára 380 rubelbe (nagyjából 1300 forint) kerül.
A járatok újraindítása azonban egyelőre nem mondható átütő sikernek: az első, Tumangangból induló szerelvényre
mindössze két orosz állampolgárságú személy váltott jegyet.
Bár a két ország között jó a kapcsolat (köztudomású, hogy Phenjan több ezer katonát küldött az ukrajnai háborúba Moszkva megsegítésére), orosz állampolgárok is csak turistacsoport tagjaként vagy hivatalos meghívó birtokában kereshetik fel Észak-Korea tájait.
Korábban a Krasznodari régióban már veszélyhelyzetet rendeltek el egy tengeri baleset miatt. A szükségállapotot azóta szövetségi szintre is kiterjesztették – számolt be a The Kyiv Independent.
A szövetségi szintű szükségállapotot Alekszandr Kurenkov, a rendkívüli helyzetekért felelős miniszter jelentette be csütörtökön. Mint a lap kifejtette, ennek értelmében mostantól
orosz állami forrásokat is a vészhelyzet elhárítására és a takarítási munkálatokra fognak szánni.
A RIA Novosztyi orosz állami hírügynökség szerint mintegy 3700 tonna alacsony minőségű fűtőolaj ömlött a Kercsi-szorosba. Viktor Danilov-Daniljan orosz tudós december 25-én egy sajtótájékoztatón elmondta, hogy mintegy 200 ezer tonnányi méretű talaj szennyeződött a Fekete-tenger partjainál emiatt.
Köszöntjük olvasóinkat!
Indul az Index pénteki élő hírfolyama az orosz–ukrán háború eseményeiről. Az előző nap legfontosabb történései a következők voltak:
Tartsanak velünk ezúttal is!