Európát is aggasztja a reklámadó
Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet sajtószabadság-képviselője emailben fejezte ki aggodalmát egy amerikai hírügynökségnek a magyar reklámadó miatt, ami szerinte sértheti az ország sajtószabadságát.
A sajtó sokszínűségének sérüléséért aggódik Dunja Mijatovics, az EBESZ, vagyis az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet sajtószabadság-képviselője, írja az MTI. Mijatovics az amerikai AP hírügynökségnek küldött emailt, amiben hangot adott aggodalmának a magyar reklámadó miatt, amit nemrég fogadott el a kormány. Szerinte a reklámadó negatívan hathat a magyar média pluralizmusára és sértheti az ország sajtószabadságát. A törvényt vissza kellene küldeni a parlamentbe további megvitatásra, hogy az összes érintettet bevonják a tervezetbe, fogalmazott.
A szerdán elfogadott reklámadó a médiában képződő extraprofitot hivatott lefölözni, a kormány 9-10 milliárd forintos bevétellel számol ezzel az adóval. A döntés komoly vitákat gerjesztett itthon, az RTL Klubot különösen sújtó adó miatt a csatorna a Híradójában ment neki a kormánynak, és már az Európai Bizottság is vizsgálathoz kezdett az ügyben.