De a cikkeknek nincsen vége, nemsokára kész az összefoglalónk, illetve más anyagaink is lesznek, köszönjük, hogy velünk tartottak, mi élveztük, ünnepeltünk, hujjogtunk, és tapsoltunk, reméljük, önök is. Szép hétfőt mindenkinek!
...a lenti táblázat, köszönjük mindenkinek, aki velünk játszott. Még egy csillag került be a legutóbbi állapot óta: olvasónk, Isti kiszúrta, hogy a Gyűrűk Ura-széria és más remek filmek Oscar-díjas operatőre, Andrew Lesnie kimaradt az In memoriam-blokkból (igaz, az akadémia honlapján fent van, de ő azért beférhetett volna a bejátszásba is, elég nagy név volt). A 25-ből 14 mezőbe került csillag, és a bingó is összejött, én ezzel nyugodtan megyek aludni.
A rohadt sakkozás, tilitolizás, amiért annyira tudom utálni az Oscart. Mert ha egy filmnek odaadják a legjobb rendezést, fényképezést és főszereplőt, akkor nyilván egy totál másik film lesz az év filmje. Blöeh. A legnagyobb opportunista díját kapja: Az Amerikai Filmakadémia. (Amúgy a Spotlight tök jó film, ajánlom mindenkinek.)
Ez a film a túlélők hangja volt, és reméli Michael Sugar producer, hogy a hangokból kórus lesz, ami eljut a Vatikánba. Megköszönték az újságíróknak, a producereknek, és Ferenc pápa ígéretét, hogy megvédi a gyerekeket, szóvá tették.
még akkor is, ha Leo már a Gilbert Grape-ért is megérdemelte volna a díjat. Nem volt erős a mezőny ebben a kategóriában, de Di Caprio szerintem megérdemelte (vagy inkább megszolgálta). Nélküle A visszatérő nem lett volna ennyire erős, a filmet nem csak a rendezés meg a fényképezés vitte el a hátán. (És akkor jöjjenek a mémek.)
a Spotlight
Azt kell hogy mondjam, a Saul fia után elrepült a maradék idő
Ez volt a hatodik jelölése, és a negyedik főszereplőként, korábban jelölték az Aviátorért, a Véres gyémántért, és a Wolf of Wall Streetért főszereplőnek és producernek, valamint a Gilbert Grape-ért mellékszereplőnek. "A Revenantot egy olyan évben forgattuk, ami a legmelegebb volt: a klímaváltozás valódi, és együtt kell dolgoznunk a megoldáson, hogy a gyerekeink is itt élhessenek!"
aki a legjobb férfi színész kategóriát konferálta fel.
de Charlotte Rampling legalább ennyire megérdemelte volna. Tessék megnézni a 45 évet, csodálatos, amit abban művel, maga a film pedig a legjobb Bergman-drámákat idézi.
A mozibajáróknak is, akik közül azért annyian nem mentek el megnézni a Szobát
a Szoba című filmért, teljesen megérdemelten, nem is tudok mást hozzáfűzni.
hogy Nemes Jeles László előre kiszivárogtatta Facebookra, hogy nyert. Nos, nem. Lásd a poszthoz linkelt cikket.
- mondta Chris Rock, amikor megérkezett most a színpadra, és azt sem tudja, hogy nálunk mi megy most 5:43-kor.
ha A visszatérő a 12 jelöléséből csak a legfontosabbakat váltja díjra. Iñárritu megérdemelte, nagyon is.
mint Alejandro G. Innaritu, A visszatérőért. Ez a negyedik Oscar-díja. Tavaly hármat kaszált a Birdmanért, szóval gondolom úgy kellett neki ez, mint egy falat kenyér
Meglepő, de amilyen semmilyen a Brooklyn, olyan magával ragadó: nincs benne semmi különleges, csak egy fiatal lány (Saorsie Ronan) jobb életre vágyik, ezért egy idegen országba költözik, ahol teljesen egyedül kell boldogulnia, család és barátok nélkül. Nick Hornby írta a forgatókönyvet, és erre a filmre tényleg semmi rosszat nem lehet mondani: Amerika a létező világok legjobbika.
Mire jelölték?
De miért nem az Agyas és agyatlan főszereplőjének? Na mindegy, ő és a kicsit feszengő Olivia Wilde mutatják be a Roomot és a Brooklynt, mint legjobb film kategória jelöltjeit.
A szoba a jelöltek közül a legkisebb volumenű: ez a stúdiórendszeren kívül készült függetlenfilm készült a legkevesebb pénzből, és ez hozta a legkevesebb a kasszáknál. Teljesen érdemtelenül: A szoba a mezőny egyik legjobbja, amiben az amstatti rém borzalmas történetéből sikerült egy izgalmas, felkavaró, de nem ízléstelen filmet készíteni, és ha nem rontják el, hogy a minden egyes jelenetben szereplő kisfiút mellékszereplőként indítják, akkor talán eggyel több jelölésnek örülhetnének most a producerek. Majd belejönnek, most először szerepelnek az Oscaron.
Mire jelölték?
Gyorsan történt sok minden: megvolt a standing ovation, Lady Gaga magassarkúban lépett fel (sokáig kerestünk képet róla, amiről látszott), és nyert Ennio Morricone! Mindhárom csillagot ér bingójátékunkon, ez utóbbi azért, mert így a Star Wars díj nélkül maradt. Ami azt jelenti, hogy BINGÓ!!!! Hát összejött! Köszönöm szüleimnek, feleségemnek, kislányomnak, az internetnek és Donald Trumpnak, mert nélküle nem jött volna össze. Persze ezzel nincs vége, még dokumentáljunk a táblát, hátha többszörös bingó lesz.
a Spectre rettenetes betétdala kapta, Sam Smith előadásában. Tényleg rettenetes, nincs kedvem jópofizni róla, hallgatni élőben is fájdalmas volt, mintha egy eresztő skótduda ráesett volna egy szimfonikus zenekarra.
Nekik mondott olyan köszönetet, amit előre leadott:
Clara Royer, Matthieu Taponier, Balázs Krasznahorkai, Zsófia Princz, László Rajk, Eva Zabezsinszkij, Anikó Kiss, Jacques Marcovich, Hungarian Film Fund, Claims Conference, François Yon, Nicolas Brigaud-Robert, Films Distribution, Thierry Frémaux, Christian Jeune, Georges Goldenstern, Melody Korenbrot, Sophie Gluck, Ziggy Kozlowksi, Gergely Csepregi, István Kolos, Zoltán Gyovai, Robert Vámos, Éva Kelényi & Jerusalem International Film Lab.
A legjobb dal kategóriájában jelölték az ANOHNI művésznéven alkotó transznemű Antony Hegarthy-t (az Antony And The Johnsonból lehet ismerni) a Racing Extinction című környezetvédő dokumentumfilm egyik daláért. Feltételezné az ember, hogy ilyenkor aztán mehet előadni a dalt a gálán is, az előkészületek alatt azonban megtudta, hogy időhiány miatt kivágták a fellépését.
Nyilván az időhiány itt azt jelenti, hogy ha ki kell hajítani valami fellépőt, akkor nem a sokkal jobban ismert Sam Smith, Lady Gaga, vagy a The Weeknd fogja megsínyleni, hanem egy kevésbé ismert, transznemű előadó, ami különösen rosszul időzített gesztus, amikor az Oscart intoleranciával vádolják. Ugyanígy kimarad az Ifjúság című Paolo Sorrentino-film dala is.
Antony egy esszében magyarázta el, hogy habár jelölt, de annyira rosszul esett neki a szervezők húzása, hogy még a jelöltek vacsorájára sem volt képes elmenni, nemhogy a díjátadóra.
Én kifejezetten sajnálom, főleg azért, mert a bennmaradt előadó egészen biztosan halálunalmas lesz, és kellenek az ilyen énekesek, mint ANOHNI, hogy megtörjék a monotonitást, és valami egyénit prezentáljanak a világnak.
A Manta Ray-t itt lehet meghallgatni:
Egy hatalmas betűkkel nyomtatott, letépkedett papírról olvas olaszul, egy tolmács segít mellette. John Williamst megemlítette, és megköszönte Quentin Tarantinónak.
Ennek is örülünk, de azért annyira nem, mint a Saul fiának!
ne hagyjuk elsikkadni, hogy ez újabb csillagot jelent a bingótáblánkon! Ráadásul milyen jó helyen! 3 csillag átlóban is, oszlopban is, új lehetőségek sora!
Nemes Jeles László vette át a díjat, amit Röhrig Gézának ajánlott. "Az emberiség legsötétebb óráiban is van bennünk egy belső hang, ami segít embernek maradni. Ez a film ebben reménykedik." - mondta a rendező a színpadon. Egyáltalán nem volt olyan magabiztos, mint a korábbi díjátadókon, kicsit remegett a hangja, látszott rajta, hogy tényleg nagyon megrendült.