Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMJöhet a Megdönteni Hajnal Tímeát 2?
További Cinematrix cikkek
- Johnny Depp lánya sem menti meg a sírból visszarángatott vámpírfilmet
- James Gunn a véres és kimerült Supermanhez hasonlította Amerikát
- Ennyire személyes hangvételű film még sosem készült a legendás intézményről
- A Rocknak köszönhetjük a világ legpusztítóbb karácsonyi akciófilmjét
- Kicsi, mire jó ez a narkós és borzasztó sivalkodás?
Osvárt Andrea fél éve azt mondta az Indexnek, Eli Roth horrorja után egy ideig nem tervezi, hogy hollywoodi filmben szerepeljen, csak a magánéletével és a producerkedéssel akar foglalkozni. Ehhez képest nemcsak a Hajnal Tímeát forgatta le, de Olaszországba is visszautazott egy szerep miatt. „Most viszont már tényleg úgy érzem, hogy szünetet kell tartanom és fel kellene töltődnöm, júniusig már biztosan nem vállalok újabb főszerepet" - mondta, amikor a Hajnal Tímea sajtóvetítése után szembesítettük a tavalyi interjújával.
„Igaz, nem nagyon tudok meglenni munka nélkül, képtelen vagyok otthon ülni a négy fal között. Úgyhogy most producerként végre olyan filmeket szeretnék csinálni, amik mély érzelmekről szólnak, és nemcsak a közönségnek tetszenek, de szakmai díjakat is nyerhetünk vele. Persze nem olyan művészfilmeket akarok, amin csak bőgünk" - nyugtatott meg minket a színésznő, aki a következő szünete után is egy olyan magyar filmmel szeretne visszatérni, mint a Megdönteni Hajnal Tímeát.
A filmbéli, óriásplakátokon és újságok címlapjain domborító Hajnal Tímea egyébként sokban hasonlít Osvárt Andreára, épp ezért volt egyszerre könnyű és nehéz eljátszania őt: „Abszolút át tudtam érezni, milyen az, amikor egy nőtől minden helyzetben azt várják el, hogy kedves és csinos legyen, pedig ő is szeretne néha smink nélkül kimenni az utcára és megenni egy hamburgert a sarkon.” És ha már a hamburgert emlegette, megkérdeztük, tényleg olyan jó-e a burger a Károlyi kert mellett, ahogy azt a filmben láttuk? „Az egy máshonnan hozott, kihűlt hamburger volt, ráadásul tízet kellett megennem belőle a forgatáson, miközben egyet is alig tudtam lenyelni.”
Folytatást kap a film legnagyobb tahója?
A Hajnal Tímea legviccesebb karakterét, Bögöcsöt alakító Szabó Simonnak nagyon bejött ez a szerep: „Pont olyan, mintha a Moszkva tér Rojálja felnőtt volna. Csak közben meghalt a párttitkár apja, aki elintézett neki mindent, így autónepper és pornós lett belőle”. A színész akár egy folytatást is el tudna képzelni: „Ez a karakter ügyesen továbbvihető, tök kíváncsi lennék például Bögöcs családjára. Vagy ha csinálna egy Fény Harcosa-tábort, kiégett negyvenes csajoknak”.
De nem unalmas minden filmben nagydarab bunkót játszani? Szabó szerint nem: „Amikor rendőrt kellett alakítanom, úgy éreztem, megköt a szerep, szar vagyok benne. Suhogó melegítős parasztként viszont szabadnak érzem magam, és mindig megtalál ez a szerep. Talán majd az utolsó filmemben én is egy romantikus mackó leszek, mint James Gandolfini.”
Simon Kornél szeretne végre genya lenni
A Hajnal Tímea pozitív főhősét alakító Simon Kornélnál így rögtön azzal nyitottunk, hogy ha a következő filmjében Szabó Simon lesz a romantikus mackó, ő ki lenne? „Kemény főhősként szívesen kipróbálnám magam, de a vékony kis genya szerepe sem lenne rossz. Jó lenne végre egy bunkót eljátszani. Volt egy darab, Az ígéret földje, ahol én voltam a kisvárosi gyökér, aki agresszív, erőszakos, megalázza a főszereplőt, kiabál, káromkodik. Sajnos csak három percig tartott az egész, de nagyon szerettem”. Simon Kornél borostás agglegényként is el tudná magát képzelni a következő filmjében: „Tíz éve volt egy nagyon vad időszakom. Napokig csak sörön és borzalmas, mikrózható hotdogon éltem, ami csak egy fonnyadt, nyúlós kifli meg egy kis sajt volt, rákövült mustárral”.
Reklámfilmes világból magyar vígjátékba
Herczeg Attila rendező és Csurgó Csaba forgatókönyvíró a reklámszakmából érkeztek a hazai filmiparba. Így az izzadságszagú poéngyártás helyett úgy közelítették meg a magyar vígjátékot, hogy ez is csak egy termék, amit minél több olyan embernek kell tudni eladni, aki a reklámszakemberek és PR-osok kedvencének számító 18-49-es korosztályba tartozik.
Csurgó Csaba forgatókönyvírótól azt is meg tudtuk, hogy elemében volt a poéngyártáskor, és tudott volna még alpáribb lenni, de néha már a színészek mondták, hogy ez túlzás, meg fognak bántani vele néhány embert. Így végül a rendező kivágta ezeket a részeket. A „Megdönteni Hajnal Tímeát = Magyar pite”-hasonlatomat viszont azonnal visszautasította: „Sosem szerettem az Amerikai pite-filmeket, ráadásul csak az elsőt láttam. Egyszerűen csak nem akartam provinciális, tipikus magyar humort a filmünkbe, inkább valami fogyaszthatóbbat, kommerszebbet".
„Nem voltak konkrét színészek a szemem előtt, amikor a forgatókönyvet írtam” - folytatta Csurgó. Az viszont már a stáb tudatos döntése volt, hogy ne Csányi Sándor, Szabó Győző és Hujber Ferenc legyenek a főszereplők. „Ők mind tehetséges színészek. De sajnos van egy olyan buta beidegződés a magyar közönségfilmről, hogy csak akkor lehet sikeres, ha mindig ugyanazok a színészek szerepelnek benne - tette hozzá Herczeg Attila rendező, aki olyan filmet akart forgatni, amit maga is szívesen megnézne, és meg akarta mutatni, hogy lehet jó filmet csinálni a legismertebb arcok nélkül is.
Rovataink a Facebookon