
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEMAki a Városligetben jár, négy elefánttal is találkozhat: kettő az állatkert bejáratát őrzi, másik kettő a Gundel étterem logójában néz szembe egymással. A kettőnek nyilvánvaló kapcsolata van egymással – erről is beszélgettünk az arútluK podcast e heti adásában Magyary Jenővel, a Gundel vezetőjével.
A Fővárosi Állat- és Növénykertbe egy szép őszi hétvégén is sokan kilátogatnak, és ha már ott vannak, betérhetnek egy klasszikus családi ebédre a Gundel étterembe is. A két intézmény kapcsolata történelminek nevezhető, volt olyan időszak, amikor a vendéglőnek nem volt bejárata az utca felől, csak az állatkertből lehetett betérni.
Ez a szomszédság megjelent a Gundel étlapján is, amelyet egy-egy állat grafikája díszített, de egy idő után az elefánt mindegyik fölött „átvette az uralmat”. A Gundel logójában korábban is szerepelt elefánt, de csak egymagában, a szemben álló két ormányost a világhírű grafikus, Milton Glaser álmodta meg 1992-ben. Az elefántok eredetileg kék színűek, bár most már aranyban és fehérben is láthatók, a cirkalmas Gundel felirat pedig szintén szerves része a logónak.
Hogy miért kék színűek az elefántok, és miért lefelé lóg az ormányuk, az a Magyary Jenővel, a Gundel vezetőjével készült beszélgetésből kiderül, ahogy az is, hogy milyen anekdoták kapcsolódnak a legendás vendéglősökhöz, Wampetics Ferenchez, Lang Györgyhöz és Gundel Károlyhoz, a logóhoz, az étteremhez, illetve a Gundel családhoz, amely Gundel Takács Gábor „vezetésével” minden évben összegyűlik az ősi családi fészekben a Városligetben.
Ez a támogatott szerkesztőségi tartalom az Eventrend Group közreműködésével jött létre.
Aki lemaradt volna az arútluK podcast előző adásáról, ide kattintva meghallgathatja.
Weiler Péter képzőművész munkássága és portfóliója mesterséges intelligenciával fűszerezve.
MEGVESZEM
Rovataink a Facebookon