Az MTV jogi úton támadja a Napkeltét
Jogi lépésekre készül a Magyar Televízió, mivel a menedzsment álláspontja szerint túllépte a szerződésben rögzített maximális reklámidő-mértéket korábbi reggeli műsora, a külső gyártásban készült Napkelte.
"A megállapodásban szereplő tizenkilenc helyett éveken keresztül huszonkét percnyi hirdetést sugárzott a három órásprodukció" - közölte Medveczky Balázs ügyvezető alelnök.
Rosszul számoltak?
Gyárfás Tamás producer viszont azt állítja: csak egy korábbi, azóta érvényét vesztett szerződés tartalmazta a tizenkilenc perces korlátot, a 2006-os és a Medveczky Balázs által aláírt 2008-as már nem.
Szerinte úgy jöhetett ki az MTV menedzsmentjének a húsz percen felüli időtartam, hogy - megtévesztően, rossz hírüket keltve, mint a kuratórium tagjainak kiosztott mintegy félszáz oldalas kimutatásból is kiderül - abba beleszámolták valamennyi hirdetési blokk elején és végén látható minifőcímet is, ami viszont a médiatörvény szerint nem része a reklámidőnek.
Gyárfás szerint szánalmas a helyzet
Szeptember 25-én azonnali hatállyal mondta fel a Napkelte szerződését az MTV-t, és az adót felügyelő közalapítvány kuratóriumi elnökségében azóta vita folyik arról, jogszerűen járt-e el az intézmény menedzsmentje.
Gyárfás Tamás szerint szánalmas, hogy az MTV ügyvezető alelnöke utólag újabb és újabb megalapozatlan ötletekkel rukkol ki, hogy valahogy igazolja jogszerűtlen döntését.