István, Vajk
20 °C
35 °C
Index - In English In English Eng

Liszkay Gábor veheti át a Napi Gazdaságot

2015.03.16. 17:24 Módosítva: 2015.03.16. 17:26

A Magyar Nemzet Simicska Lajossal szembekerült volt főszerkesztőjeLiszkay Gábor veheti áta Napi Gazdaságot a kormányközeli Századvégtől, hogy egy épülő, új jobboldali lapcsalád vezetőjeként közéleti napilappá formálja át a gazdasági szaklapot, tudta meg a Hvg.hu.

A Napi Gazdaság 2013-ig az Index kiadójának, a Közép-Európai Média és Kiadó Zrt.-nek (CEMP) a tulajdonában volt, ekkor  vette meg  a kormányközeli Századvég Gazdaságkutató Zrt. (míg a CEMP saját online gazdasági lapja azóta  Napi.hu  néven fut).  

Liszkay régóta a jobboldali médiabirodalom tartóoszlopa

Ahogy azt az Index is megírta, Liszkay Gábor is azok között a vezető jobboldali újságírók között volt, akik február 6-án távoztak a Simicska-médiabirodalom éléről. Korábban a Magyar Nemzet főszerkesztője és a Hír Tévé elnöke volt, Simicska Lajos közeli bizalmasának számított.

Liszkay a Hvg.hu-nak azt mondta, amióta felmondott a M agyar Nemzetnél, rengeteg pletyka jelent meg arról, hogy mit tervez, de nem kívánja a Napi Gazdaságra vonatkozó értesüléseket kommentálni, mert jelenleg a szabadságát tölti, és a jövőn gondolkodik. A Hvg.hu Heim Pétert, a Századvég elnökét is megkereste, ő azonban külföldön tartozkódik.

 

Eddig is politizált a Napi Gazdaság

A Napi Gazdaság nem először foglalkoznia forró közéleti-politikai témákkal: tavaly októberben is a Századvég lapja robbantotta ki az amerikai kitiltási botrányt, előtte pedig egy G. Fodor Gábornak adott Napi Gazdaság-interjúban mesélt először Zuschlag János arról, hogy 50 mill ió forintot kapott az MSZP-től a visszalépéséért cserébe egy nejlonszatyorban.

Szerettük volna az ügyről megkérdezni magát Liszkay Gábort is, de nem sikerült elérnünk. A Napi Gazdaság munkatársai sem kommentálták a hírt.