Etelka, Aletta
-3 °C
1 °C

A Médiatanács jogszerűtlenül rajzolta át a rádiós piacot

2015.08.14. 12:11

A Mérték Médiaelemző Műhely a Társaság a Szabadságjogokért segítségével pert nyert a Médiatanáccsal szemben - írja a TASZ legújabb sajtóközleménye.

Kétévnyi pereskedés után kiderült: 

a Médiatanács diszkriminatív eszközként használta a formai követelményeket a rádiós frekvenciák újrapályáztatása során és jogszerűtlenül, nem azonos szigorral kérte számon a pályázati követelmények teljesülését.

Magyarul: az MNHH évekig önkényesen és törvénysértően packázott a Klubrádióval. De mi is volt ez pontosan? Íme az események nagyon röviden:

  • hiába nyerte el 2010-ben a rádió a 92.9-es ingyenes frekvenciát, az NMHH jogelődje - törvényellenesen - nem kötött velük szerződést,
  • a Klubrádió perre ment a frekvenciáért, amit 2014-ben meg is nyert,
  • addig viszont a 95.3-on működve 130 millió forintot fizettek a frekvencia használatáért a Médiahatóságnak,
  • ezért a Klubrádió 1,4 milliárdos kártérítést kért a jogellenesen szedett frekvenciadíj miatt az NMHH-t.

Az ügy részletes leírása a TASZ blogján olvasható el.

A Médiatanács eljuttatta hozzánk reakcióját a TASZ blogján megjelent hírre. Azt írják, jogorvoslat minden Médiatanács-döntésnél kérhető, hansúlyozzák, hogy ők a rádiós frekvenciák pályáztatásakor mindenkor a következetesség, a jogbiztonság és az egyenlő elbánás elve alapján jártak el. Hozzáteszik, már a hír címe is félrevezető, mivel a TASZ által indított pernek a pályáztatási gyakorlat megítélése nem volt tárgya: a per kizárólag közérdekű adatok kiadása tárgyában folyt. Ahogy azt is sérelmezik, hogy a TASZ azt állítja, hogy a Médiatanács diszkriminatív eszközként használta a formai követelményeket, amit ők visszautasítanak, a Kúria döntésében sem szerepel ilyesmi. Ezért helyreigazítást kérnek. Bár a formai követelményeknél megjegyzik, sok pályázó nem tudott azoknak eleget tenni.

„A Médiatanács nem kíván egy tévedhetetlen állami szerv szerepében tetszelegni. A jól működő jogállami berendezkedésnek köszönhetően a Médiatanács minden egyes, a hírekben szereplő rádió frekvenciás pályázati döntései esetében is biztosított volt a jogorvoslati lehetőség az érintettek, köztük az eredménytelenül pályázók számára is. Ez a szabály azóta sem változott; ahogy a közelmúltban hírül adtuk, a Gazdasági Rádió szolgáltatója Budapesten éppen ilyen jogorvoslati eljárásnak köszönhetően nyerte el a jogosultságot.

A jogorvoslati lehetőséggel a múltban több pályázó is élt. A frekvenciák elosztása – vagyis a magyar rádiós piac adott szereplőjének kiléte – csak a jogorvoslati eljárások lezárulta után dől el véglegesen, ezért a Médiatanács visszautasítja a TASZ és a Mérték Médiaelemző Műhely valótlan állításait" − írják.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!