Csaknem félmilliárdot költ a Szerencsejáték Zrt. Habony lapjaiban
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Egy éve indult el a kormányközeli médiabirodalom, a Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő Zrt. (MMG) ingyenes terjesztésű hetilapja, a becsődölt Helyi Téma helyébe lépő Lokál, és annak online kiadása, a Lokál.hu. Az MMG felét Habony Árpád birtokolja, a másik felét pedig az a Győri Tibor, akit az előző ciklusban Orbán Viktor személye körüli államtitkárnak neveztek. A Lokált bevallottan Simicska Lajos médiabirodalma ellenében alapították meg, és júniustól már nem heti-, hanem ingyenes napilapként fogják terjeszteni (a hetilap neve ekkortól Lokál Extra lesz).
Nemrég bejelentették azt is, a jobboldali bulvárlapot június 6-tól 150 ezer példányban terjesztik majd a forgalmasabb fővárosi közlekedési csomópontokon. Nemrég megírtuk: miután a BKV és a MÁV nem hosszabbította meg a Metropol terjesztésére vonatkozó szerződést, szabad lett az út a Lokál előtt. Ráadásul a BKV úgy gondolta, a velük való szerződésről nem is kell közbeszerzést kiírni, ami azért furcsa, mert a Simicska-közeli Metropollal részben arra hivatkozva nem kötöttek újra szerződést, hogy ehhez pályáztatni kellett volna.
A Lokál pedig az elmúlt évben szépen gyarapodott: ahogy arról beszámoltunk, a kormány rengeteg pénzt költött el hirdetésekre a hetilapban. A Lokállal a budapesti kerületek jelentős része szerződött, rendszeresen megjelentek benne kormányzati kampányok, tízmilliókat költöttek olyan nagy állami cégek, mint az MVM vagy a Szerencsejáték Zrt., de jelentős hirdető volt a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány is. A Magyar Narancs nemrég részben hivatalos adatok, részben saját számítások alapján megpróbálta megbecsülni a pontos összeget, amit az állami forrású megbízások hoztak a lapcsoportnak: szerintük az összeg eléri az egymilliárd forintot.
A Magyar Narancs most újra nekifutott a témának, mivel a Lokál hetilapban rengetegszer lehet találkozni a Szerencsejáték Zrt. hirdetéseivel is. A lap közérdekű adatigénylésére a cég készségesen válaszolt: mint írták, a 2016. március 1-től december 31-ig tartó időszakra kötöttek keretszerződést, amelynek terhére „a Szerencsejáték Zrt. a Lokál hetilapban, valamint a június elejétől megjelenő Lokál napilapban 108 db egyedi hirdetés megjelentetéséhez kapcsolódó felületet rendelt meg nettó 383 millió forint értékben.”
„Az említett nettó összeg bruttó értéke ez esetben 486,41 millió, csaknem félmilliárd forint, azaz ezzel együtt már elhagyták a 1,5 milliárdos állami megrendelést az egy évvel ezelőtti indulásuk óta. Ehhez jönnek még hozzá a MVM új kampányának hirdetései mintegy 23 millió forint értékben” – fűzte hozzá az értesüléshez a Narancs.
Ne maradjon le semmiről!