Mégsem büntetik a Koltai-filmet

2008.03.19. 16:16
Tavaly az MTI feljelentette a Megy a gőzös című film gerillakampányának kiötlőit, akik álhírekkel verték át a távirati iroda munkatársait is. AZ MTI tavaly megírta, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nekik adott igazat, pedig ítélet csak most született. És nem is az MTI javára döntöttek.

Megszüntette az eljárást a Fogyasztóvédelmi Hatóság a Megy a gőzös című Koltai-film gerillakampányát szervező reklámügynökség ellen. A Prospero Communication Kft-t még tavaly jelentette fel a Magyar Távirati Iroda, amiért a film reklámkampányának részeként elhitette a sajtóval, így az MTI-vel is, hogy Álmos anyjának sírját találták meg Kazincbarcikán.

Az MTI tavaly október végén kezdeményezett reklámfelügyeleti eljárást a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál (NFH) és kért etikai vizsgálatot a Magyar Reklámszövetségtől, ez utóbbi szervezet még tavaly kimondta, hogy a kampány nem sértette meg a szövetség etikai kódexét, mivel az szerintük nem befolyásolta a vásárlók döntését. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-Magyarországi Regionális Felügyelősége pedig azért szüntette meg az eljárást, mert álláspontja szerint burkolt reklámozásért a reklám megrendelője vonható csak felelősségre.

A döntést még meg lehet fellebbezni, ebben az esetben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség dönt majd.

Tévedésből előre ittak

Az MTI a döntés előtt, még tavaly december 11-én azt írta, hogy a „fogyasztóvédelmi hatóság illetékes felügyelősége megállapította: a reklám sérti a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvényt". Több újság, köztük az Index is átvette akkor, az MTI szerkesztőségi rendszerében cikként megjelenő hírt, amiről kiderült hogy téves információkat tartalmaz.

„A fogyasztóvédelem decemberi levele, ugyan néhol félreérthetően, de csak arról tájékoztatott, hogy a felügyelet megkezdte a vizsgálatot" - mondta el kérdésünkre Kathy Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség szóvivője, aki szerint a félreértésről még decemberben tájékoztatták az MTI-t.