Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
|
Marad minden a régiben. A "körbevisszük nektek a kamerát, hogy lássátok, hol járok" blokkok alatt újra élvezhetjük Frei bámulatosan semmitmondó kommentárjait: "errefelé állandóan szerelmek szövődnek", mondja a karibi tengerpartról, és mivel a gondos szerkesztés erényét kár volna elvitatni a produkciótól, valószínűleg komolyan is gondolta. A Riporter persze különben sem híve a finom ecsetvonásoknak, röpködnek a hasonlóan üres vákuumbuborékok: "Róbert le sem tagadhatná, hogy tornatanár volt." Ő sem tagadja meg magát: megmutatja a tengerparti luxushotelt, kovácsoltvas lépcsőstül; irigységen ragadni sosem volt nehéz a magyart.
Az sem változott tehát, hogy a riporter szereplése önmagában értékelhetetlen. A fenti banalitáskörképeket olyasféle interjúk váltják, amilyenekért a Kiskegyed-gyakornokok közül is a legegyszerűbb arcokat szokták szalajtani: "kérdezd meg tőle, miért csinálja meg mennyit keres, ja és hogy tervez-e családot". A különbség annyi, hogy ha az ember nagybetűs Riporter, akkor napszemüvegben is lenyomhatja a beszélgetést.
Folytatódik tehát a végtelenített odüsszeia. Tűzfegyverek még nem kerültek elő - visszafogott kezdés -, de ha nincs puska a színpadon, valaki biztosan hoz egyet. A visszatérés taktikája áramvonalas, mint az amatőrsakk. Riporterünk a lehető legősibb módját választja a hitel visszaszerzésének: spongyát rá, ne szarakodjunk, bérgyilkos vagy bolti eladó - nem mindegy?
És végül is mindegy, tényleg. A műsor túlélését illetően csak az a kérdés, van-e humorunk hozzá. Van-e elég fizetőképes reklámcélpont, aki hajlandó megnézni egy freikedést, önmagáért, nem mint valóságot, hanem úgy, ahogy az X-aktákat nézik? Ahol persze lehet kicsit aggódni Mulder ügynökért, de azért továbbra is kevésbé tartunk az idegen emberrablóktól, mint attól, hogy egy napfényes reggelen elpattan a busz kardántengelye, és háborgó csonkjával szétforgácsolja a karosszériát.