Magára talált a Tv2

2008.09.25. 12:45
A Hal a tortán nézettségei rekordjának köszönheti, hogy felzárkózott kicsit a Tv2. Az m1 még az Emmy-díjas sorozatával sem tudja megközelíteni a kereskedelmi csatornák nézettségi szintjét.

A csatornák múlt heti nézettségi versenyében is az RTL Klub nyert (30,3 százalék), de a Tv2 is jobban szerepelt (27,8 százalék), mint az azt megelőző héten (25 százalék). Köszönhető ez annak az új fordulatnak, hogy a legnézettebb műsorok ranglistáján a Hal a tortán pénteki adása szerepelt az első helyen (1 millió 702 ezer néző, Tv2).

A csatorna sikerét még a Jóban rosszban szereplése sem tudta csorbítani. A Tv2 szappanoperája gyengébb volt a két héttel ezelőtti nézettségénél (átlagosan 1 millió 38 ezer néző). Múlt hét pénteki adása ugyanis nem szerepelt az említett ranglistán. A tévék előtt ülő összes korosztály nagyobb része ekkor inkább a Vacsoracsatát választotta (1 millió 477 ezer néző). A kereskedelmi Viasat3 a korábbi időszakokban jobban szerepelt, mint a közszolgálati egyes csatorna, de most fordult a kocka (Viasat3 5 százalékot, az m1 pedig 6,2 százalékot ért el).

38. hét
37. hét

Kaméleonos szép délután

A Hal a tortán olyan jól szerepelt a múlt héten (1 millió 590 ezer), hogy még az eddig listavezető Barátok közt (1 millió 653 ezer néző, RTL Klub) nézettségét is szorosan követni tudta.

A hét elején még volt Grace klinika (13,8 százalék), amit még utoljára a Rex felügyelő alázott le (31,1 százalék). A kedd délutáni sorozatváltás viszont már kedvezett az RTL Klubnak, mert az újdonság erejével ható a Kaméleon (20,3 százalék, RTL Klub) egyenlített aTv2-ős német sorozattal szemben (24,3 százalék). A nap folytatása mindkét kereskedelmi csatornán a szokásos menetet követte: Mónika show (26,2 százalék, RTL Klub) sikeresen szállt szembe a Cápákkal (18,7 százalék, Tv2)

38. hét
37. hét

Pisztoly és a doki

A folytatások jegyében lement a Csupasz pisztoly második része is a Tv2-n. A Csupasz pisztoly 2 ½ (27,6 százalék) hasonló nézettséget ért el a kereskedelmi korcsoportban, mint a két héttel ezelőtti első része (28,3 százalék, Tv2). Leslie Nielsen méltó vetélytársra a Háborgó mélység (27 százalék) című filmben talált.

Másnap House doki már több nézőt jelentett a Tv2-nek, (31,7 százalék), mint Leslie Nilesen, de ez még mindig nem volt olyan erős, mint a rivális csatorna Barátok köztje (34 százalék). Berényiék után a Halálos fegyver is sokakat marasztalt az RTL klub előtt (31,9 százalék). Mel Gibson és Doktor House közötti nézettségi párbaj közel döntetlennel zárult (Tv2- House: 31,7 százalék, RTL Klub: 31,9 százalék). Viszont a folytatásban a Született feleségekkel már sok nézőt veszített a tévénéző kereskedelmi korcsoportból (25,2 százalék) a Tv2.

Egy falka adrenalin

A hétvégi nyitás gyenge volt a Tv2-n. Richard Gere ide vagy, oda, A falka pénteken jóval kevesebb (23,5 százalék) tévénézőt vonzott, mint a Miami helyszínelők (37,9 százalék, RTL Klub). A folytatásban több akciófilmet is bedobtak a kereskedelmi csatornák: A terror arca (18 százalék, Tv2) mellett A függetlenség napja (35,6 százalék, RTL Klub) Jeff Goldblum , Bill Pullman és Will Smith szereplésével. Ez a film magasan verte a Megasztár- Visszahívás című részét (27 százalék, Tv2).

Majd adrenalinsokkosra fordult az este hangulata a Felpörögve című filmmel (32,4 százalék). Erre utal film beszédes mottoja is: Drogozz, különben meghalsz!

A hétvége folytatásában A tűzből nincs kiútban John Travolta, mint tűzoltó akciózott (23.8 százalék, RTL Klub). De az estét a Spangol nyerte (34,8 százalék) a maga inkább életszagú, mint sem elvárt happy end-jével.

A kutya se

A hétfői Emmy-gálán a Mad men is kapott díjat. Mivel magát a díjátadó gálát is kevesen nézték talán ezért sem tudja a magyar a tévénézők többsége, hogy egyáltalán létezik ez a sorozat. Meg talán azért sem, mert rossz beidegződésként fel sem merül bennük, hogy lehetnek jó műsorok a közszolgálatin. Ráadásul vasárnap késő este is kezdődik. Valószínűleg így van, mert nálunk a Reklámőrülteket a kutya se nézi (1,1 százalék, m1). Viszont úgy fest, a Heti hetesre nem hat hátrányosan a késő esti kezdés (31,6 százalék, RTL Klub).