Szerény siker Friderikusz műsora

2003.04.23. 15:05
Friderikusz szerény eredménnyel mutatkozott be vasárnap. A Big Brother halott, a Micukó viszont sikeres.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
Alig zavarta meg a vasárnap esti műsorsávot Friderikusz Sándor önmagáról elnevezett közéleti show-ja. Az MTV új műsorát 746 000-en nézték, míg a vele egyidőben sugárzott tv2-s Naplót 1 283 000, az RTl Klubon vetített Dinotopia című kalandfilmet pedig 1 829 000-en tekintették meg. (A Friderikusszal felváltott A Hét utolsó adására 519 000-en voltak kíváncsiak.)

Fontos megjegyezni azonban, hogy a debütáló adás nézettsége általában nem mérvadó, a műsorok valós teljesítőképességét az első néhány adás eredménye alapján lehet megbecsülni.

Juszt László A tévé ügyvédjével ezen a héten 546 000 nézőt ültetett a képernyő elé.

A Big Brother halott

Realityfronton a helyzet változatlan, illetve annyiban módosult, hogy a Big Brothert még kevesebben, átlagosan 866 000-en nézték, szemben a Való világ 1 603 000-es eredményével. A Barátok közt továbbra is felülmúlja a valóságshow-kat: az elmúlt héten a szappanopera átlagos nézettsége 2 002 000 volt.

Ördög mélyrepülésben

1 137 000-es nézettségével a szerdai Szulák Andrea Show (tv2) ismét megközelítette Fábry Showderét. A Lucifer azonban még mindig nem kapott szárnyra: a szórakoztató műsort 691 600-an nézték, ami az előző heti eredményhez képest csökkenő érdeklődést mutat. A japán nagykövetség tiltakozását kiváltó Micukó nézettsége 1 119 000 volt.