Stabilan vezet az RTL Klub

2003.05.23. 07:56
Mind a teljes lakosság, mind a 18-49 évesek körében az RTL Klub ért el nagyobb nézettséget a május 12-18. közötti héten. A Magyar Televízió átlageredményei a tv2-höz képest is szerények, műsorai között azonban akadnak igazi közönségkedvencek.
Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A teljes napot tekintve a négy évesnél idősebbek között 30,7 százalékos átlagos közönségarányával az RTL Klub előnye csekély a tv2-vel szemben, amely 28,3 százalékot ért el, míg az m1 15,9-et. A 18-49 éves célcsoportban a különbségek nagyobbak: az RTL 35,5 százalékkal áll az élen, 30,6-tal követi a tv2, az m1 pedig 11 százalékot tudhat magáénak. A legnagyobb eltérés a főműsoridős nézettségben van, vagyis az üzleti szempontból legfontosabb mutatókban. A teljes lakosság körében az RTL Klub a főműsoridőben 37, a tv2 25,9, az m1 pedig 18,1 százalékos közönségarányt produkált, a 19-49 évesek között pedig 42,6 százalékkal végzett az élen az RTL, a tv2 28,9, az m1 11,8 százalékot szerzett.

A nívódíjjal kitüntetett Nem csak a húszéveseké a világ című MTV-esztrád 1 183 000-es nézettségével ismét a köztelevízió legnépszerűbb műsora volt, megelőzve a Big Brothert és az Activityt és megközelítve a Való világot. 619 000-es nézettségével továbbra sem dicsekedhet viszont Friderikusz Sándor. A szólás szabadsága messze lemaradt mind az RTL esti filmje (1 529 000), mind a tv2 Naplója (1 301 000) mögött; ráadásul a 18-49 évesek körében (67 ezer) megint csapnivaló eredményt ért csak el. (Összehasonlításul: az RTL-en reggel 9.15-kor látható Pókember 120 000 nézőt vonzott e kategóriában.)

A tv2 legsikeresebb programja az Irigy Hónaljmirigy vasárnapi produkciója volt 1 647 000 nézővel.

Brother kivonult

A Big Brother kora esti kiadásának megszűntével már nem hasonlíthatók össze a két reality show eredményei. A Való világ egyeduralkodóvá válásával átlagosan 1 396 000 nézőt vonzott, amivel általában verte a vele szemben induló, más műfajú programokat. Szombaton este azonban a tv2-n sugárzott Dalnokok Ligája zenés vetélkedő, amelyet 1 083 000-en néztek, megelőzte a reality show-t, előnye érdekes módon a 18-49 évesek között volt nagyobb. Az RTL a VV után következő Kőagy őrnagy című tréfás amerikai filmmel vágott vissza; ennek nézettsége 1 520 000 volt. Ugyanezen a napon mutatta be az MTV a Selmeczi show következő adását, amely csaknem pontosan annyi nézőt vonzott, mint a Dalnokok Ligája, természetesen főképp az idősebbek közül. A hasonló műfajú Heti Hetes 1 338 000 nézőt szerzett az RTL Klubnak.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre, és a 4 évesnél idősebb lakosságra vonatkoznak.