A legnagyobb példányszámban eladott angol nyomtatott lapokban kér bocsánatot a Facebook a Cambridge Analytica-botrányért
Vasárnap az Egyesült Királyság legnagyobb print lapjaiban egész oldalas hirdetést jelentetett meg a techmulti. A hirdetés egy többek között Mark Zuckerberg által is aláírt bocsánatkérő levél, amiben a cég megígéri, hogy mostantól sokkal szigorúbban fogják ellenőrizni a közösségi oldalon futó alkalmazásokat, hogy még egyszer ne fordulhasson elő olyasmi, mint azzal a személyiségtesztes alkalmazással, amin keresztül több millió felhasználó adatai kerültek ki a Cambridge Analytica nevű adatelemző céghez, amiket aztán Trump kampányában használtak fel (részletesebben itt írtunk erről az egészről).
Facebook is buying print ads to apologize for the Cambridge Analytica scandal https://t.co/O2dsJfy1V1
— Quartz (@qz) March 25, 2018
A levélben arra is ígéretet tesznek, hogy az összes nagyobb adatbázisokhoz hozzáférő alkalmazás üzemeltetőjének a körmére néznek, mert arra számítanak, hogy lehetnek még hasonló esetek. Azt is megemlítik, mostantól sokkal átláthatóbb lesz a felhasználók számára, hogy milyen alkalmazások számára engedélyezték, hogy hozzáférhessenek az adataikhoz. A Facebook tőzsdei értéke nagyjából 60 milliárddal csökkent eddig a botrány hatására, és az ügyben napokig hallgató Zuckerberg végül szerdán állt nyilvánosság elé, majd az említett hirdetésben megjelentekhez hasonlókat mondott.