A legrosszabb sztereotípiákat igazolják az évtized legjobban teljesítő részvényei
Az átlagos gazdaságihír-fogyasztónak könnyen lehet az a benyomása, hogy a 2010-es évtized a Google, Amazon, Facebook, Alibaba, Tencent és egyéb technológiai óriások dominanciájáról szólt.
A New York-i tőzsdén jegyzett papírok évtizedes eredményeit összegző listák alapján ugyanakkor a legnagyobb sikereket azok a cégek érték el, amelyek az utóbbi bő tíz év gazdasági folyamatai miatt relatíve rosszul élő, és részben ebből fakadóan a sztereotípiák szerint szabadidejükben otthon a tévé, illetve laptop előtt gubbasztó, junkfoodot zabáló millenialokat vették célba.
Legalábbis 2010 és 2019 között a Marketwatch összeállítása szerint a második és harmadik legnagyobb megtérülést a Netflix (3900%) és a Domino's pizzalánc (3400%) papírjai hozták, amelyek az ezek a mai fiatalok körében a sztereotípiák szerint kóros mértéket öltő sorozatbinge két legfontosabb kellékét gyártják. (Az első egy kisebb amerikai alkatrészgyártó lett.)
A 2002-ben (akkor még postai DVD-kölcsönzőként) indult Netflix egyébként már az előző évtized listáján is rajta volt, a 7. helyen, a 2000 és 2010 közötti sikerlistát az Amazonon és az Apple mellett gyógyszeripari és biotech-cégek dominálták. Az 1990-es éveket a végül 2001-ben kipukkadt technológiai befektetési lufi határozta meg, akkor olyan cégek mentek nagyot, mint a Dell vagy a Microsoft.