A budapesti földalattit felvették a világ nagy mérföldkövei közé
A világ legnagyobb mérnöki szervezete, az amerikai központú IEEE (Villamos- és Elektronikai Mérnökök Intézete) hosszú angol nyelvű cikkben részletezi, hogy miért vették fel az elismert technikai mérföldkövek közé a földalattinkat, amely 1896 óta üzemel, és nemcsak a kontinens első föld alatti kötöttpályás vonala volt, de egyben az első alacsonypadlós vasút, amelynek mindkét végén volt vezetői fülke, szemben az akkoriban használt egyirányú, mozdony vontatta járművekkel.
![Wikipedia](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3267/32678/326783/32678362_1d2053fac49de1210de579f447f261a2_wm.jpg)
Ezeken kívül még sok más technikai vívmányt alkalmaztak benne, és a budapesti vasút mintaként szolgált a világ nagyvárosaiban. Azt például most is el tudnánk viselni, ha 21 hónap lenne felhúzni egy új földalatti vonalat, ahogyan azt a 120 évvel ezelőtt tette az építkezésen dolgozó kétezer munkás.
Sajnos a március 25-re tervezett ceremóniát, amelyen ünnepélyes keretek közt IEEE Mérföldkővé avatták volna a földalattit, a járvány miatt el kellett halasztani.
(IEEE)