Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Súlyos földrengés és szökőár sújtotta Indonéziát 2018-ban, amikor a Mutiara Sis Al Jufri repülőtér Paluban a pusztítás útjába került.

    Szeptember 28-án, percekkel azelőtt, hogy a 7,5 magnitúdójú földrengés megrázta volna a repteret, egy repülőgép, 148 emberrel a fedélzetén még a felszállásra várakozott. A pilóta, Ricosetta Mafella, aki a fülkében ült, nem láthatta, mi készül odakint, de hirtelen megmagyarázhatatlan döntést hozott:

    a tervezettnél 3 perccel korábban száll fel, amivel – mint kiderült –, megmentette önmagát és a fedélzeten tartózkodó 147 embert, hiszen a rengés az egész repteret romba döntötte. 

    A természeti katasztrófa után adott interjújában a pilóta elárulta: „Sietnem kellett. Egy hang azt mondta a fejemben: azonnal tűnj el innen! Ezután szóltam a személyzetnek és a földi irányítóknak, hogy előbb fogunk felszállni” – idézi a LadBible

    A pilótát azonban egy másik, fején kívüli hang is segítette: egy igazi hős, a 21 éves Anthonius Gunawan Agung hangja, aki a repülőtér irányítótornyában maradt, hogy biztosítsa a gép biztonságos felszállását, mielőtt a földrengés bekövetkezett volna.

    Tragikus módon a rengés éppen akkor sújtotta a repülőteret, amikor a gép a levegőbe emelkedett, így Agung nem tudott időben menekülni, végül az omladozó toronyból kellett kiugrania. A négyemeletes magasságból való zuhanás során lábtörést és súlyos belső sérüléseket szenvedett. Kollégái azonnal kórházba szállították, majd helikopteres mentést szerveztek számára, de sérülései végül halálosnak bizonyultak.

    Agung utolsó rögzített szavai a pilótának szóltak: „Batik 6321, felszállási engedély megadva.”

    Miután a gép felszállt, a pilóta döbbenten figyelte, ahogy a hatalmas hullámok elérik a partot. Próbálta elérni Agungot a rádión keresztül, de már nem kapott választ. Később megtudta, hogy Agung kollégái is próbálták rávenni a menekülésre, de a fiatal irányító visszautasította a segítséget, mondván: „Várjatok, várjatok, a Batik még itt van.” Addig maradt a posztján, amíg a gép biztonságosan el nem hagyta a kifutót.

  • Hatalmas a boldogság.

    Lukács Miklós szeptember elején újságolta el, hogy ismét foglalt a szíve, ráadásul új szerelme, Alexa kisbabát vár tőle. A minap pedig boldogan osztották meg az örömhírt: megszületett a kisfiúk, aki a Máté Nátániel nevet kapta. Mint ismert, az édesapának van már egy közös lánya Peller Annával, akivel 14 évnyi házasság után váltak el, de jó viszonyt ápolnak, és gyermeküket egyetértésben nevelik. Lukács a közösségi oldalán posztolt egy képet, tudatva a kisgyermek érkezését:

    Szia Nagyvilág! Máté Nataniel megérkezett. Egészségesen, vidáman, kiegyensúlyozottan, szerencsésen, 14 órányi vajúdás után itt van velünk, már most igazi férfi, a pocakban lévő jelleme idekint sem változott meg

     – olvasható Lukács Miki posztjában.

  • Bár Stiller elsősorban olyan filmsikerek főszereplőjeként vált ismertté, mint a Zoolander vagy az Éjszaka a múzeumban , az elmúlt években egyre inkább a rendezés felé fordult. Az Apple TV+ Severance  azaz Különválás című sorozata hatalmas sikert aratott, sokan az egyik legjobb sorozatnak tartják, amely valaha készült.

    Nemrégiben Stiller Mike Birbiglia Working It Out című podcastjában mesélt a rendezés iránti szemléletéről. Elmondása szerint sokat tanult azoktól a rendezőktől, akikkel korábban színészi minőségben dolgozott együtt. „Nagyon érdekes látni, hogyan dolgozik egy rendező, mert mindenki más megközelítést alkalmaz” – mondta Stiller.

    Az egyik legnagyobb hatással rá Noah Baumbach rendező volt, akivel a Greenberg forgatásán dolgozott. Stiller akkor vette észre, hogy a forgatáson egyetlen szék sincs. „Baumbach észerűnek tartotta, hogy ne legyenek székek, mert nem akarja, hogy az emberek csak üljenek” – mesélte Stiller. Ez az ötlet annyira megtetszett neki, hogy saját rendezésű filmjén, Walter Mitty titkos élete forgatásán is bevezette.

    De nem ez az egyetlen szabály, amit átvett. A Severance forgatásán a mobiltelefonokat is betiltotta.

    A stábnak néha használnia kell a telefonját a kommunikációhoz, de számomra rendkívül fontos, hogy a színészek közelében ne legyenek készülékek

    – mondta Stiller. Hozzátette, hogy az egyik legidegesítőbb dolog számára, amikor egy munkatárs a telefonját böngészi, miközben a színészek teljes erőbedobással játsszák a jelenetet.

    Stiller szerint a forgatásokon nagyon fontos a színészek környezetének védelme, mert a színészi munka rendkívül sebezhető állapotot követel meg. Ugyanakkor elismerte, hogy rendezőként a stábtagokkal is tisztelettel kell bánni. „Amikor a Nyakunkon az élet című filmet rendeztem 1994-ben, még csak a színészekkel foglalkoztam, és a stábon viccelődtem. De aztán rájöttem, hogy ők is keményen dolgoznak.”

    A rendező szerint az igazán sikeres forgatás titka az, hogy mindenki egy csapat részének érezze magát. „A stáb nem dolgozik veled öt éven át a forgatókönyvön, ezért neked kell motiválnod őket, hogy igazán elhivatottan vegyenek részt a projektben” – összegezte Stiller.

  • Hivatalos modell iskolát is elvégzett.

    Bíró Ica a minap az Abaházi Presszó vendégeként elevenítette fel, hogyan is lett belőle annak idején manöken. Mint kiderült, a Som Lajos életműdíjjal kitüntetett fitneszmodell eleinte varrónőnek tanult, és divattervező szeretett volna lenni, így mindig is igyekezett csinosan öltözködni.

    „Egy csavargyárban dolgoztam akkoriban, azt mondták, ha nem sikerül, visszavesznek. Elvégeztem a hivatalos modell iskolát, de közepessel. Nem egyszerű szakma, oda kell figyelni, mert veszélyes, sikamlós a pálya. Volt, aki a bélyeggyűjteményét akarta megmutatni, és azért kaptam hármast, C kategóriát, mert nem érdekelt a bélyeggyűjtemény...” – idézi a Story a Metal Ladyt, aki minden modellkedni akaró fiatal lányka azt üzeni, hogy „az ilyennel sose szabad foglalkozni.”

    A beszélgetésben Bíró azt is kifejtette, szerinte miért keverik össze olykor a modelleket a prostituáltakkal: „Azért, mert sok modellben benne van a prostituált is akár. Vannak aktmodellek, pornómodellek, azoktól szeretném távol tartani magam. Attól függetlenül, hogy a nyuszis újságban a legtöbb képem nekem jelent meg. Abban az időszakban én már túl voltam a modellszakmán.”