További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az Index csepeli buszokról, azok meghibásodásairól szóló cikkei után több XI. kerületi olvasónk is jelezte, hogy náluk is az a cég üzemeltet buszokat, amelytől a botrányok nyomán Csepelen végül megszabadult a BKV. Az utasok a szerkesztőségünknek küldött leveleikben a VT-Transman (VT-T) nevű cég buszainak műszaki színvonalára panaszkodtak.
Pluszteljesítés
Az ügyben megkerestük a BKV-t is, amely alvállalkozóként szerződtette a VT-Transmant. A BKV írásban válaszolt az Index kérdéseire. Eszerint "2006 őszén az alapfeladatokon túl egyidejűleg olyan járműkapacitási igények jelentkeztek (4-es metró építése miatti villamospótlások, 2-es metró őszi munkái), amelyek a BKV eszközparkjához képest pluszteljesítést jelentettek".
A "pluszteljesítések" kiváltására a VT-T jutott megint a BKV eszébe. A VT-Transmannal meglévő szerződés ugyanis lehetővé tette, hogy plusz-mínusz 10 százalékos teljesítményingadozással adjanak feladatokat az alvállalkozónak. (A VT-T a szerződéskötés lehetőségét közbeszerzéssel nyerte el korábban.)
Csepelen leállították a VT-T buszait
A VT-T tavaly október 7-étől a csepeli 38A és 138-as járatokon kezdte meg a szolgáltatást (az egyik vonalon a BKV-val vegyes üzemben) használt, csuklós autóbuszokkal, amelyek érvényes műszaki vizsgával rendelkeznek - hangsúlyozza a BKV közleménye. 2006. december 31-éig jártak ezek az autóbuszok a csepeli vonalakon.
A csepeli járat
A BKV szűkszavúan annyit ír ezután: "2007. január 1-jétől a két érintett vonalon a BKV járművei közlekednek." Valójában ez azt jelenti, hogy leállíttatták a VT-Transman járatait, előfordult ugyanis állítólag olyan eset is, amikor a BKV műszaki ellenőrei rosszul lettek az alvállalkozó buszain. Aba Botond egyik utolsó intézkedése volt egyébként a BKV élén a csepeli VT-T-buszok leállítása.
Dél-Budán is csak az év közepéig járnak az alvállalkozó buszai
A BKV mostani közleménye azzal fejeződik be, hogy a VT-Transman 2006 december-2007 január között kívül-belül felújította járműveit. Január 15-étől a felújított csuklós kocsik a Fehérvári úti 41V és 18-47V villamospótló autóbuszjáratokban üzemelnek - a XI. kerületi alpolgármester tudtával és engedélyével -, várhatóan ez év június-júliusig.