További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Az eredeti ütemterv szerint október 30-án vette volna át a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. a kettes metróvonal idén felújított metróállomásait, legalábbis a BKV vezérigazgatója erről a dátumról beszélt augusztus végén az Indexnek. Aba Botond akkor úgy nyilatkozott, hogy a műszaki átadásnál tekintettel lesznek a kifogásolható kivitelezési hibákra és a BKV nem veszi át a rosszul megcsinált állomásokat a kivitelezőtől. Mint ismeretes, a kettes metróvonal felújítása 2004-ben kezdődött, idén nyáron az állomások közül az Astoria, a Keleti pályaudvar és a Batthány tér újult meg, az állomásokat augusztus 20-án már megnyitották az utasok előtt.
Az állomások összképét lerontó rengeteg kivitelezési hibára rámutató cikkünk után Aba Botond és a kivitelező is hangsúlyozta, hogy a műszaki átadás még nem történt meg, a jogosan kifogásolható, kontármunkára utaló hibákat addigra eltüntetik, a legfontosabb elsősorban a forgalom helyreállítása volt.
Posztoperatív beavatkozások
Mivel október 30-a már elmúlt, felkerekedtünk egy újabb minőségellenőrző körútra. Az augusztus végi állapotokhoz képest szemmel látható változás történt is meg nem is. Az igyekezet a hibák eltüntetésére nyilvánvaló, ha nem direkt azért sétál végig a peronokon az ember, hogy hibákat találjon, akkor szinte elégedett is lehetne. De mivel mi tudtuk mit keresünk, ezért nem volt nehéz észrevenni a posztoperatív beavatkozások nyomait.
A korábban felemlegetett hibák egy része eltűnt, egy részüket azonban meg sem próbálták korrigálni, az illesztések továbbra is sok helyen hagynak maguk után kivánnivalót, a takarólemezek hol így, hol úgy igazodnak a kívánatosnak gondolt vízszinteshez, párhuzamoshoz, közös síkhoz.
A randa rések többségét eltüntették, azonban a megoldások gyakran ugyanolyan kontár jellegűek, mint az eredeti munka. A glettelés többnyire szedett-vedett, elmaszatolt, sok helyen kisebb fémlemezeket szegecseltek a burkolathoz, hogy ne látszódjanak a hézagok. Ami pozitívum, hogy a mozgólépcsőknél eltűntek a borzalmas, patkányjáratoknak ideális rések, a kamerakonzolok kerek csatlakozásánál lefedték a brutális négyzet alakú kivágásokat, és többek között beszerelték a padokat, hulladékgyűjtőket is. A Keletinél még javában dolgoztak a munkások, itt a mozgólépcsők fölé még nem szerelték be a légmozgató ventilátorokat.
Utolsó utáni simítások
Aba Botond rosszul emlékezett a műszaki átadás időpontjára, tudtuk meg a BKV sajtóosztályától, miután visszatértünk a meózásból. Az október 30-i időpont a kivitelezési határidő volt, a Strabag Rt.-nek ekkorra kellett volna befejeznie mindennemű munkát a metróállomásokon, és tokkal-vonóval levonulni a terepről.
Ehhez képest a Keletinél még szerdán is fúrtak-faragtak a munkások. A BKV a tervek szerint november 14-én vág bele az átvételi eljárásba, ami egy hónapig is eltarthat. A Strabagnak így gyakorlatilag még van két hete, hogy az utolsó utáni simításokat befejezze, mielőtt a közlekedési vállalat nagyítós emberei a kivitelezési hibákkal kapcsolatos kifogásaikat jegyzőkönyvbe veszik.