Ha nem változtat irányt, nincs baleset
Maag szerint ha a Boeing változatlanul folytatta volna az útját, akkor "biztosan nem lett volna katasztrófa". Azt egyelőre nem tudni, miért csak a harmadik figyelmeztetésre reagált az orosz gép pilótája. A baskír légitársaság moszkvai képviselője visszautasította az orosz pilótát okoló német vádakat.
Mindkét gépen volt ütközésjelző
Állítása szerint a gépet a légitársaság tapasztalt pilótái irányították, akiknél nem lehetetett probléma a nyelvismerettel. A légitársaság képviselőjének állítását megerősítette az osztrák légiirányítás is. "A pilóták angolnyelv-ismerete kiváló volt" - nyilatkozta Heinz Sommerbauer, az osztrák légiirányítás szóvivője az ORF televíziónak.
Időközben megtalálták a Tu-154-es mindkét - a műszerek adatait, illetve a pilóták beszélgetését rögzítő - feketedobozát. A hatóságok a feketedobozok adatainak elemzésétől várják a katasztrófa okának kiderítését. A baskír légitársaság moszkvai képviselője szerint a szerencsétlenül járt gép a társaság legfiatalabb, legújabb gépe volt, jelentette az MTI. Az 1995-ben készült gép - a DHL teherszállítójához hasonlóan - rendelkezett ütközésjelző rendszerrel.
A baskír légitársaságnak - mint minden Németországon keresztül vezető járat működtetőjének - ezúttal is 75 millió dolláros biztosítása van harmadik személlyel szembeni kártérítési eljárás esetére. A katasztrófában áldozatul esett legénység hozzátartozói legfeljebb 12 ezer rubel - 95 ezer forint - kárpótlást kaphatnak, írja az MTI.