Gázolás, eltévedés, és szuper 'mechanic man' a Bamako-ralin
További Sport cikkek
- Gyűlöletkommentek áradata zúdult a német dartssztárra a vb-kiesés után
- Luke Littler történelmet írt a darts vb-n
- Az olimpiai bronzérmes Muhari Eszter magabiztos címvédése a női párbajtőrözők között
- Még mindig kórházban ápolják a mérkőzése előtt rosszul lett dartsost
- Ed Sheeran volt a nap szenzációja, a háromszoros dartsvilágbajnok kiütéssel rajtolt
Miközben több csapat már hétfő este elérte Afrikát a Budapest–Bamako-ralin, akadtak olyan csapatok, melyek csak szerda hajnalban érkeztek meg a földrészre. Hogy ne legyen egyszerű az életük, a marokkói vámosok órákat váratták őket.
Téves információk a gázolásról
A szerda sajnos egy balesetről is emlékezetes marad: az egyik motoros résztvevő elütött egy helyit. A verseny hivatalos honlapja szerint egy csapat gyermek ugrált a lassan haladó motoros csapat előtt és az egyikük a sor végén 40 kilométeres sebességgel haladó motoros elé esett. Ezt az információt azonban cáfolta a verseny egyik résztvevője, aki beszélt a motorossal és elmondta, nem gyerek, hanem felnőtt volt a baleset áldozata.
A helyszínre érkező Dr. Debreceni Kata magyar orvosnő elmondása szerint a balesetet a helyi rendőrségnek bejelentették, a sérültet mentővel kórházba szállították. A balesetben érintett motoros szervízautójában folytatta az utat.
Többen is eltévedtek
A szabadon választott útvonalaknak köszönhetően többen is az Atlasz-hegység felé indultak útnak, míg mások a hivatalos útvonalon maradtak. Ez persze nem mindenkinek jött be. A kizárólag nőkből álló Fem Fatal Field csapata a GPS kezelési hibája miatt rossz irányba indult, így semmilyen feladatot nem tudott teljesíteni. A csapat tagjai csodálkoztak is, hogy egész nap nem láttak senkit a mezőnyből. A Fem Fatal Fieldnek előző nap egy kőbányával gyűlt meg a baja.
Zseniális 'mechanic man'
Szintén rossz irányba indult a Daciaval Bamakóba csapata is, amely még éjszaka is az Atlasz hegyei között kocsikázott. Vezetőjük, Nagy Miklós, elmondta, rendben vannak, bíznak benne, estére beérik a mezőnyt. A verseny kategóriába érdemben már nem tudnak beleszólni, hiszen a szervizelések miatt többnyire éjjel vezetnek, hajnalban alszanak, így a reggeli eligazításokra nem mindig tudnak odaérni.
"Nagyon sokat kell javítgatni az autón, most is éppen egy oázisban eszünk, és közben szerelgetjük a kisebb hibákat. Az emberek egyébként roppant rendesek, segítőkészek, mindenhol örömmel fogadnak minket" - mondta Nagy. Erre jó példa volt, hogy Madorban két tizenkét éves gyerek segített nekik az autót megszerelni, míg Sakában egy helyi "mechanic man" a saját udvarába hívta őket és három óra leforgása alatt megjavította a nagyobb hibákat és kicserélte a hengerfejtömítést, amely Franciaország óta rossz volt.
Trabanttal a folyóban
A szerda egyébként is a terepjáróké volt, hiszen a verseny első offroad szakaszán egy kősivatagban haladhattak, ami a "személyautóknak" komolyabb gondokat jelentett.
A Trabant kabriósok egy átmulatott éjszaka után, szintén a saját fejük - és a GPS utasításai - után mentek, mígnem egy kisebb folyó állta útjukat. Miután hidat semerre sem láttak, megpróbáltak átkelni rajta, de kocsijuk "megfeneklett", se előre, se hátra nem indult. Végül kisebb nehézségek árán sikerült kiszabadítani az autót és a kelet-német technikának hála, tudták folytatni a versenyt.