A médiaribancok is hazavergődnek Bamakóból
További Sport cikkek
Közel két hete ért véget a második Budapest–Bamako-rali, vagy ahogy szintén hívják, a fapados Dakar. A versenyzők legtöbbje már a múlt hét elején repülőre ült és haza is ért, a bátrabbak viszont a visszautat is autójukkal kísérelték megtenni.
A Dacia megadta magát
Így volt ezzel a Daciával Bamakóba csapata is, amely egy 23 éves autóval vágott neki a túrának. A versenyben a 17. helyen végeztek, viszont a futam előtt és közben végzett kimagasló-PR tevékenységükért elnyerték az év médiaribanca díjat.
"Hiába bíztunk benne, hogy haza is a Daciával jövünk, a visszaúton kétezer kilométer után megadta magát és ott kellett hagynunk" - mondta Nagy Miklós, a csapat vezetője. Egy darabig semmi gond nem volt, majd amikor kisebb hibák jelentkeztek, egy szerelőnél teljes motorfelújítást végeztek.
a kisegítő autó is tönkre ment
"Hetven kilométer múlva azonban teljesen 'meghalt' a kocsi. Hiába mentünk vissza a szerelőkhöz, azok csak a karjukat tárogatták, ami egy igen jellemző szokás errefelé." Ez csak azért is volt fájó számukra, mert a szerelésért négyszáz eurót, vagyis százezer forintot kellett kifizetniük és annyi pénzük már nem maradt, hogy újból megjavíttassák és esetleg újból bedögöljön az autó.
![](http://index.hu/cikkepek/0702//sport//070209bamako.jpg)
Van, akinek nem volt elég az odaút (fotó: budabestbamako.org)
Ezek után egy "ismerősnek" otthagyták az autót, és átültek az Ezüstteknő csapatának autójába, amely a verseny második legöregebb járműve volt, egy VW Transporter. Újabb négyszáz kilométer után, a marokkói határ közelében azonban gyűrűtörés miatt ez az autó is megadta magát.
A fantasztikius csepelesek
"Miután már senki nem volt mögöttünk, műholdas kapcsolattal elértük a hozzánk legközelebb eső autót, ami nem mellékesen a legöregebb járgány, egy 1971-es Csepel D-34-es teherautó volt. Ők egy percig se gondolkodtak, és hiába voltak előttünk négyszáz kilométerrel, visszafordultak értünk."
A Csepel aztán visszament a mauritániai határnál veszteglő kétautónyi legénységért, felvette őket, és nem mellesleg vontatta a VW-t is. Marokkóban megrendelték az alkatrészt amely két nap várakozás után meg is érkezett, így a folytatásban már két autóval tudtak jönni.
Hétvégén már Európában
"Ha minden jól megy, péntek este elérjük a kompot, ami azt jelenti, hamarosan Európában vagyunk" - mondta a Daciások vezetője. Elmondása szerint étel-ital van elég, jó a társaság és bár nem tudják, milyenek az európai útviszonyok, bíznak benne öt-hat nap alatt itthon lesznek. Csak azért nem jönnek gyorsabban, mert a két veterán jármű együtt halad és a Csepel 60-70 kilométeres sebességnél többet még sík terepen sem bír.