Motorja intézte el Talmácsi első versenyét

2008.03.10. 07:11
A katari esti futamon technikai hiba miatt nem lehetett ott a végén a dobogó közelében a 125 köbcentis gyorsasági motoros kategória világbajnoka. A lelassulásáig nagyon jól motorozott, vezetett, de csak a 12. helyen ért célba.

Nehezen indult az első versenyhétvége Talmácsi Gábornak. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájának címvédője a katari esti futam gyakorlásain hátrébb végzett, az első szabadedzésen negyedik volt, az első időmérőn hetedik, a második szabadedzésen nyolcadik.

Volt honnan javulni

Szombat estére javult fel az Aspar Apriliával induló világbajnok: a második időmérőn 66 ezreddel maradt el a legjobb időt motorozó Bradley Smithtől.

"Nem a levegőbe beszéltem, amikor az első időmérő után azt mondtam, hogy tudok sokkal jobb időt is motorozni. Éreztem, hogy a rengeteg teszt és munka eredményét meg kell tudnunk mutatni a világnak. A szerelőim és az Aprilia mérnökei is így álltak a dolgokhoz, így javítani tudtam az időmön és a rajtpozíciómon is. Izgalmas verseny elé nézünk, Smith és Di Meglio lehetnek a legnagyobb riválisaim. Hosszú lesz tizennyolc körön át koncentrálni, főleg az esti körülmények miatt, meglátjuk, kinek megy majd a legjobban" - nyilatkozta Talmácsi az edzés után.

Az élen

Jól sikerült Talmácsi Gábor rajtja, az élről induló Bradley Smith mögött szorosan haladt. Smith motorja a második körig bírta. A visszaesés érdekessége az volt, hogy a kategóriát váltó Pasinitől örökölte a gépet és az olasz hasonlóan peches volt az előző szezon elején.

Ezt követően Talmácsi, a francia Di Meglio és az olasz Raffaele De Rosa harcolt az első három helyen egymással, egészen a hetedik körig. Akkor előretört Sergio Gadea, a világbajnok csapattársa, aki ettől fogva meghatározta a versenyt. A magyar és a sapnyol egymással küzdött, Talmácsi mégis higgadtan előzgette vissza riválisát. Mögöttük De Rosa követte figyelemmel a folyamatos helycserét.

Ritka csapás

Azonban a tizennyolc körös verseny hajrája kezdetén, a 14. körben cserben hagyta a motorja. Rögtön a nyolcadik helyre esett vissza, egyértelmű volt, hogy nem hibázott, hanem a gép lassult le. Esélye sem volt visszakerülnie a dobogó közelébe, nem sokkal később már a 11. helyen haladt.

Talmácsi tizenkettedikként ért célba

Három körrel a vége előtt de Rosa megcsúszott és bukott, Gadea viszont egyre gyorsabb lett és már nem lehetett elvenni tőle a győzelmet. Gadea sérüléssel nyerte meg a futamot, a beérkezés után vállát jegelte és fájdalmai miatt elsírta magát orvosa vállán. Talmácsi tizenkettedikként ért célba, nagy meglepetésre a harmadik a német Stefan Bradl lett.

Kijavítják a hibát

"Nehéz szavakat találnom, hiszen remekelt a motorom tizennégy körön át. Négy körrel a vége előtt éreztem, hogy megragad a blokk, csodával határos módon sikerült versenyben tartanom magam. Amikor már azt hittem, hogy minden rendben lesz és vissza tudok zárkózni a többiekre, akkor ismét beragadt a motor és további helyezéseket estem vissza. Végül tizenkettedik lettem, amiért négy pontot adnak, de ettől nem vagyok boldogabb. Még nem tudjuk a hiba pontos okát, csak azt, hogy nem szerelési gond okozta a malőrt. Gratulálok a csapattársamnak Gadea-nak, aki sérülten is remek teljesítmény nyújtott és megnyerte a nagydíjat. Elkeseredésre semmi okom, mert ma sokáig nagyon jó volt a gép, Jerezig kijavítjuk a hibát és újra a dobogóért csatázhatok majd" - olvasható a csapat MTI-hez eljuttatott közleményében.

Gyorsaságimotoros-világbajnokság, Katari Nagydíj

125 kcm: 1. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 38:09.444 p 2. Joan Olive (spanyol, Derbi) 38:10.376 3. Stefan Bradl (német, Aprilia) 38:11.104 ...12. Talmácsi Gábor (Aprilia) 38:22.062
A pontversenyben: 1. Gadea 25 pont, 2. Olive 20, 3. Bradl 16, ...12. Talmácsi 4
250 kcm: 1. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 40:16.202 2. Hector Barbera (spanyol, Aprilia) 40:16.759 3. Mika Kallio (finn, KTM) 40:17.231
MotoGP: 1. Casey Stoner (ausztrál, Ducati) 42:36:587 2. Jorg Lorenzo (spanyol, Yamaha) 42:41.910 3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 42:47.187
Kovetkezik: Spanyol Nagydíj (Jerez de la Frontera), március 30.

Körről körre

1. kör: Smith jól kapta el a rajtot, akárcsak a magyar, így nem változott a sorrend a rajthoz képest. Talmácsi ragadt az elsőre, mögöttük Di Meglio haladt.Di Meglio vette át a második helyet

2. kör: A kör végén a peches Pasini motorját megöröklő Smithtel ugyanaz történt, mint az olasszal, a gépe lassulni kezdett és rögtön a kilencedik helyre esett vissza. Az első hely Talmácsié lett.

3. kör: Talmácsi, Di Meglio, De Rosa a sorrend az élen.

4. kör: Együtt az élen haladók, annyi változás, hogy De Rosa beelőzte Di Megliót.

5. kör: Talmácsi egy nagyon kicsit mintha távolodna a többiektől, hatos az élboly, Di Meglio a negyedik helyre esett vissza.

6. kör: A kör elején Jean Olive vette át a vezetést Talmácsitól, a második helyet megőrizte és tapadt rá. A harmadik helyre a csapattárs Sergio Gadea jött fel.

7. kör: Gadea robbantott, a harmadik helyről az elsőre ugrott, úgy, hogy a magyar eközben megőrizte második helyét.

8. kör: Talmácsi visszavette a vezetést, sőt, megpróbálta leszakítani a mögötte haladókat. Smith a 17.

9. kör: A csapattársak küzdenek egymással, most Gadea vezet, Talmácsi a második.

10. kör: Megint cseréltek, most a világbajnok halad elöl, a harmadik De Rosa, figyeli az elötte folyó csatározást.

11. kör: Ezúttal Gadea, Talmácsi, De Rosa a sorrend.

12. kör: Az előző kör legvégén, ennek a legelején Talmácsi a célegyenesben megelőzte Gadeát. A magyar mögött De Rosa, Redding, Gadea a sorrend.

13. kör: Talmácsi magabiztosan az élen, De Rosa visszaesik az ötödik helyre.

14. kör: A kör elején felmondja a szolgálatot az Aprilia, visszaesik a nyolcadik helyre.

15. kör: Talmácsi már csak a 11. Az élen meg a harmadik De Rosa rontott.

16. kör: Di Meglio, Gadea, Redding a sorrend, majd Talmácsi csapattársa vette át az első helyet.

17. kör: Gadea, Olive, Di Meglio a sorrend.

18. kör: Gadea kezdte az élen a kört, távol az üldözőktől haladt. Első lett, Talmácsi végül a 12. lett.