Talmácsi milliókat költött telefonálásra

2008.05.20. 14:21
A világbajnok motoros menedzsere szerint azért van szükség egységes közleményekre, mert túl sok kérdést tesznek fel Talmácsi Gábornak, ráadásul azok általában ugyanazok. Stefano Favaro szerint drága külföldről nyilatkozni, Talmácsi mégis ad interjút, e-mailben. A többletszolgáltatásokért pedig igenis fizetni kell.

Talmácsi Gábor menedzsere szerint rosszindulatú, megalapozatlan és téves információkat tartalmaz a Magyar Sportújságírók Szövetségének (MSÚSZ) közleménye, amely azt állítja: a világbajnok motoros elérhetetlenné vált a hazai sajtó számára. Stefano Favaro az újságírószervezethez hasonlóan az Országos Sajtószolgálaton keresztül adott ki nyilatkozatot, miután a fent említett előzményre ráakadt az Origón.

Amatőrök

"Most találtunk az Önök Talmácsi Gáborral kapcsolatos közleményére az origo.hu oldalon, melyre természetesen mindenképpen szeretnénk reagálni – kezdi válaszát a menedzser, aki nehezményezi, hozzájuk nem jutott el közvetlenül az MSÚSZ közleménye. - Először is nagyon amatőr hozzáállásnak tartjuk, hogy minden lényeges fórumnak elküldték a közleményt, csak az illetékesnek, azaz nekünk, mint Talmácsi Gábor managementjének felejtették el mindezt megtenni. Különös tekintettel arra, hogy a közlemény utolsó bekezdésében bennünket kérnek a mérlegelésre.”

Az MSÚSZ azt kifogásolta, hogy amióta Talmácsi dolgaival a World Communications Company (WCC) rendelkezik, azóta irreálisan magas áron kínálják a világbajnok nyilatkozatait, és a motoros gyakorlatilag elérhetetlenné vált. A sportújságírók a szólásszabadság korlátozásának tekintik, hogy szerintük a WCC kiköti, nem lehet változtatni a kiadott nyilatkozatokon.

Ingyen és bérmentve

"A félreértések mindenkori tisztázása érdekében tájékoztatom a tisztelt MSÚSZ-t, hogy a WCC Kft. az, aki a média állandó segítségére van abban, hogy a versenyzővel kapcsolatos történésekről első kézből szolgáltat ingyen és bérmentve információt jogdíjmentesen felhasználható fényképekkel együtt. Továbbá teljesít minden külön, egyéni kérést is, mely a versenyzővel való interjúkészítésre vonatkozik" - áll a menedzsment válaszában.

A menedzser tájékoztatása szerint a WCC közbenjárására azért van szükség Talmácsi ügyeiben, mert több száz, részben hasonló kérdés érkezik a motoroshoz. A feltett kérdésekre Favaro szerint a menedzsment által kiadott sajtóközlemény és az abban található versenyzői nyilatkozat 80 százalékban választ ad. Talmácsi a magas költségek miatt sem szívesen válaszol közvetlenül a kérdésekre: „Mindemellett a külföldön fogadott hívásoknak is jelentős költsége van, ami a tavalyi év folyamán is több milliós nagyságrendű volt.”

Jó a kapcsolat, többeket mégis töröltek

”Véleményünk szerint jó kapcsolatot ápolunk a magyar és külföldi médiával. Most is és a jövőben is készen állunk minden kérés teljesítésére, viszont a gördülékenység érdekében, valamint Talmácsi Gábor időbeosztását figyelembe véve a WCC munkássága kihagyhatatlan. Tény, hogy van néhány olyan média, mely inkorrektsége miatt lekerült a management médialistájáról, de rajtuk kívül minden más médiának rendszeresen küldjük az anyagokat, fényképeket. Nemcsak a versenyhétvégék mindhárom napjáról naprakészen, hanem minden további olyan történésről beszámolunk Talmácsi Gáborral kapcsolatban, amely fontos, érdekes, hírértékű.”

Favaro szerint Talmácsi nem elérhetetlen interjúalanyként sem, hiszen az elmúlt hónapokban is több ilyet adott. Igaz, nem személyesen válaszolt a kérdésekre, hanem elfoglaltságai miatt e-mailben.

Térítésköteles szolgáltatások

AZ MSÚSZ közleménye így zárult: „Az MSÚSZ határozottan tiltakozik az újságírói munka korlátozása ellen, egyben kéri Talmácsi Gábort és menedzsmentjét, vizsgálja meg a kialakult helyzetet, és tegye lehetővé, hogy a világbajnok motorversenyző nyilatkozhasson a sportújságíróknak, így megőrizhesse megérdemelt népszerűségét, ismertségét.”

”A WCC Kft. a Talmával történtekről továbbra is beszámol, fényképeket szolgáltat és minden kérést próbál teljesíteni. Ezen felül igény esetén további szolgáltatásokat is nyújt, mely térítéskötelesek, de ezek nem kötelező dolgok, csupán lehetőségek. Szeretnénk médiaügynökségként még többet nyújtani, és véleményem szerint teljesen normális dolog, ha ezek a szolgáltatások térítés ellenében vehetők igénybe, csakúgy mint pl: az MTI-nél, a DPPI-nél vagy a Reuters-nál, melyek esetében mindez természetes, vagy a MSUSZ már őket is felszólította a mérlegelésre, esetleg ellenük is tiltakozott?!?” – áll Favaro viszonválaszában.