Itt vannak a Talmácsi-pr-cikkek tarifái

2008.05.20. 18:19
Egy tévéadónak áfával együtt több mint másfélmillió forintot kell kifizetnie egy szezonra, ha Talmácsi Gáborral készült interjúkat akar közölni, de a megyei lapok is elkölthetnek félmilliót, ha a világbajnok motoros véleményét szeretnék megismertetni olvasóikkal. Talmácsi menedzsmentje semmilyen szerkesztést nem engedélyez az anyagokon, azaz pr-közleményeket árul a sajtónak.

Közleményben akadt ki a Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) azon, hogy Talmácsi Gábor menedzsmentje a szervezet szerint indokolatlanul magas díjakat szabott meg a motoros világbajnokkal készített interjúkért. A MSÚSZ csak sokallja a tarifákat, noha már az is példa nélküli, hogy magyar sportoló kizárólag pénzért legyen hajlandó szóba állni a sajtóval. A World Communications Company (WCC) Kft. ajánlatában már a számok is meghökkentőek, a feltételek pedig egyedülállóak. Annyit érdemes megjegyezni, Talmácsi menedzsmentje az összes futamról, tehát a világ minden részéről vállalja az anyagok továbbítását.

Szigorúak

”A WCC Kft. a Talmával történtekről továbbra is beszámol, fényképeket szolgáltat és minden kérést próbál teljesíteni. Ezen felül igény esetén további szolgáltatásokat is nyújt, mely térítéskötelesek, de ezek nem kötelező dolgok, csupán lehetőségek. Szeretnénk médiaügynökségként még többet nyújtani, és véleményem szerint teljesen normális dolog, ha ezek a szolgáltatások térítés ellenében vehetők igénybe” – írta keddi közleményében az MSÚSZ kifogásaira Talmácsi menedzsere, Stefano Favaro.

„Az World Communications Company Kft. vállalja a futamok helyszínén interjúk készítését Talmácsi Gáborral” – kezdődik az ajánlat, amely az újságírók munkájának megkönnyítését is jelenthetné, de mégsem. A WCC ezzel le is zárja a riporteri munkát, mert kiköti: „Az anyagokon semmilyen változtatást nem engedélyez a World Communications Company!”

Százezret három interjúért

Az árak sajtótermékenként változnak, a legtöbbet a helyi kereskedelmi televízióktól kér el a menedzsment. Ha egy csatorna egész szezonra megvásárolja a pénteki és szombati időmérő edzéseket, valamint a versenyt követően készült interjúkat, 1 millió 360 ezer forint+áfát kell összesen kifizetnie. Az előfizetőknek versenyhétvégénként nyolcvanezret kell letennie a három interjúért, ugyanez 100 ezer forint+áfa, ha nem kötik le egész évre a lehetőséget.

Helyi kereskedelmi rádiók számára alacsonyabbak a tarifák. Egy előfizetés nélküli adónak azért így is le kell tennie 45 ezer forint+áfát az időmérők és a verseny utáni három interjúért. Előfizetőknek ez 30 ezer+áfa alkalmanként, vagyis a 17 futamos idényre 510 ezer+áfa. A csak a futam utáni interjú az egész évre lekötve 15 ezer+áfába kerül versenyhétvégénként (a szezonra ez 255 ezer+áfa). A rádiók hangfájl formájában kapják a szolgáltatást, legkésőbb két órával a célba érés után, és azon semmit nem változtathatnak.

Félmilliót újságcikkekre

A WCC vállalja Talmácsi közreműködésével reklámszpotok elkészítését is, amiket értékesíthetnek is a rádiók és a tévék. Ezeket a reklámfelületeket nem vehetik meg a motoros főszponzorainak konkurensei.

A megyei napilapoknak kell a legkevesebbet letenniük. Egész évre lekötve a csütörtök-pénteki, 2500-3000 karakteres beharangozók 12 ezer+áfába kerülnek alkalmanként, ehhez hozzájöhet a versenytudósítás és Talmácsi ezt követő véleménye, 15 ezer+áfáért. Vagyis 459 ezer forint meg az áfája fizetendő egy teljes szezonra.

Az ajánlatok érdekessége, hogy Talmácsi verseny utáni véleményéről az MTI-n keresztül is jól használható anyagokhoz lehet jutni. Az Index versenytudósításaiban is ezeket használjuk, mivel a hírügynökségi előfizetéssel hozzájutunk a hírekhez.