Talmácsi szerint van visszaút a Moto GP-be

2009.05.15. 13:49
Egyoldalúan felbontotta a Balatonring Teammel futó szerződését Talmácsi Gábor és menedzsmentje. A 125-ös kategória 2007-es világbajnoka biztos benne, hogy egy-két versenyen belül visszatér a mezőnybe, bízik menedzserében, Stefano Favaróban.
talmacsi1

Talmácsi Gábor és menedzsmentje pénteken tájékoztatta a sajtót álláspontjáról. a Szilágyi István, Talmácsi ügyvédje két ok alapján is megalapozottnak látja a hétfőn történt szerződésbontást: Talmácsi és az Aspar Team között létrejött, 2007 decemberi megállapodásban szerepel, hogy a csapat két RSA Apriliát garantál a motorosnak, ennek elmaradása a szerződés egyoldalú felbontásának elsődleges oka lehet.

Ennél is fontosabb, hogy a magyarországi médiajogok a szerződés szerint Stefano Favaro cégét, a Faster Managementet illetik, ennek megváltoztatására akkor lett volna lehetőség, ha Talmácsival és a céggel is egyeztetnek, és megállapodás születik.

A Talmácsival kapcsolatos médiajogok az egész világon az Aspar csapat kezében vannak, kivéve Magyarországot. Itt a spanyolok átengedték a jogokat a Fasternek, a Balatonring Team megalakulásával azonban a csapatot évi nyolcszázmillióval támogató főszponzoroknak, a Grupo Miltonnak és a Logistic Landnek adták át.

Ezt a változást a három érintett félnek újra kellett volna tárgyalnia, ez - Talmácsiék szerint az Aspar és a Balatonring miatt - elmaradt. A Magyarországon bejegyzett nemzeti csapat, a Balatonring magához vonta a jogokat, Szilágyi szerint tárgyalásos megegyezés nélkül ez elegendő alap az egyoldalú szerződésfelmondásra.

Talmácsi szerint ebben a szezonban minden versenyen előjött a szerződéssel kapcsolatos probléma, állítja, a főszponzor képviselői Katarban azzal fenyegették, nem versenyezhet, ha nem ír alá. Állítja, fel sem merült, hogy a médiajogokat átengedjék, "bele se mennék, ez mivel járna".

talmacsi3

Talmácsi nem érti, többéves együttműködésük alatt miért éppen most került elő ez a kérdés. Hogy a szerződéses jogok mekkora pénzösszeget tesznek ki, arra kitérő választ adott. A szerződést hétfőn bontották fel, szerinte van rá esély, hogy az egészet újratárgyalják. Van visszaút, de az istállótól senki nem kereste őket.

"A Moto GP-t nem akarom otthagyni, de ilyen állapotban nem tudok versenyzni. Remélem, lesz lehetőségem, hogy maradjak. Szép jövő vár rám, csak ezt a helyzetet kell megoldani. Úgy érzem, a Moto GP-nek szüksége van rám" - hangoztatta Talmácsi.

A hétvégi Le Mans-i futamot kihagyja, úgy fogja fel, mintha technikai hiba miatt maradna le róla. Nem tudja, mikor fog legközelebb versenyezni, lehet, hogy két hét, lehet, hogy egy hónap múlva, de biztosan fog. Eddigi futamain végig tecnikai hátrányban volt, második motorja hiába van Franciaországban, "oda lehet vinni bármilyen motort, annak technikai állapota ismeretlen".

"A versenyzőnek versenyezni kell, a menedzselés a menedzserek dolga. Minden ilyen ügy menedzseremre, Stefano Favaróra tartozik, Jorge Aspar Martineznek is vele kellett volna tárgyalnia. Engem Martinez úr nem keresett, de ha keresett volna, akkor sem tudnék neki mit mondani. Stefano Favaro a legjobb barátom, megbízom benne, mindig és mindenhol az érdekeimet képviseli, jelenleg is Le Mans-ban van, tárgyal, próbál segíteni a helyzeten" - mesélte a pilóta.

talmacsi2

Martinez csütörtökön az Indexnek elmondta, továbbra is számít Talmácsira, visszavárja, szerződésbontásról nem beszélt. Le Mans-ban pénteken a spanyol bajnok Angel Rodriguez helyettesíti a magyar versenyzőt.

Új tudjuk, Favaro a 250-es Scot Hondával tárgyal, aminek 125-ös alakulatában 2006-ban egy évig indult védence.

Az Aspar csapat péntek délután ötkor tart nemzetközi sajtótájékoztatót Le Mans-ban. Eredetileg délelőtt 11 órára tervezték, valószínűleg a budapesti Talmácsi-sajtótájékoztató miatt tették későbbre.

A Balatonring Team nem ért egyet Talmácsival

Sportkötelezettségeinek teljesítése céljából a magyar csapat teljes személyzetét és infrastruktúráját a Le Mans-i versenypályára szállította, hogy részt vegyen a Francia Nagydíjon a hétvégén. A csapat alaptalannak ítéli pilótájuk, Talmácsi Gábor vádjait, amelyek az ebben az idényben nyújtott felszerelés illetve az anyagi eszközök szűkösségére hivatkoznak, több ok miatt is:
- a pilóta az első 3 futamon kitűnő eredményeket ért el, amely lehetetlen lett volna, ha nem rendelkezne a megfelelő technikai háttérrel

- a Balatonring Team vezetője, Jorge Martínez Aspar bízik Talmácsiban, 2007-ben a magyar pilóta mellett döntött, az előző világbajnokság szerényebb eredményei ellenére idén a rendelkezésére bocsátotta a világbajnokság egyik legtapasztaltabb csapata, az Aspar Team segítségét, hogy akár világbajnokká válhasson az új, nagyobb kategóriában is
- Jorge Martínez elismert és garanciákat is vállaló támogatókat szerzett, a Grupo Miltont, a Logostic Landet és a Sedesát, amely cégek támogatásával egy, kifejezetten az exvilágbajnok személyére szabott csapatot jött létre

A Balatonring Team teljes egyet nem értését fejezi ki a magyar pilóta és környezete által tanúsított hozzállással szemben; óriási csalódás számára a jelenlegi helyzet kialakulása.