További Sport cikkek
- A világbajnok sztár szerint Révész Bulcsú lehet a következő Luke Littler
- Magabiztos győzelemmel hangolt a címvédő magyar csapat a hétközi BL-meccsre
- A csodagyerek úgy játszott a világbajnokkal, mint macska az egérrel
- Megoldódott az eltűnt ukrán sífutók rejtélye
- A sors rendelte így el, világbajnok a 17 éves Luke Littler
Utolsó lett a katalán Moto GP-nagydíj minden edzésén Talmácsi Gábor, a futamon is utolsóként haladt át a célvonalon, 17. lett. (Ketten elestek, nem tudtak célba érni.) A volt 125-ös világbajnok valószínűleg még hetekig, előfordulhat, hónapokig mindig utolsó lesz, de ez mégis siker, mert Talmácsi a motorsport Forma-1-ében versenyez.
Nem sikerült ez Kelet-Közép-Európából és a teljes Kelet-Európából előtte senkinek, ő az első, aki a térségből felülhet egy ilyen gépre, és futamon indulhat vele. A világ egyik legerősebb és leggyorsabb motorját, a Honda RC212V-t ülheti meg, illetve kell megülnie, nulla felkészüléssel és gyakorlással.
Így alakult, ő sem így tervezte, de utólag valószínűleg már nem bánja, még ha nagyon mély is az új víz. A legnagyobbak, Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Casey Stoner, Jorge Lorenzo is többéves 250-es tapasztalatszerzés és alkalmazkodási periódus után ülhettek át a 230-250 lőerős csúcsgépekre, amikhez hasonlót a világ más sorozatában nem találni.
Aki látott élőben Moto GP-t, tudja, a jelenlegi – Talmácsival együtt már – 19 pilóta közül is alig néhány tudja biztosan megülni az effajta motorokat, már ha ki lehet egyáltalán jelenteni, hogy ők biztosan tartják magukat.
A fentebb említett szupernégyesen kívül talán csak Marco Melandri, Nicky Hayden, Loris Capirossi, Colin Edwards uralja igazán a gépet, ami még őket is ledobja néha. A többiek azért, ha nem is cidriznek, de szinte minden kanyar necces nekik kicsit.
Pedig mindannyian világbajnokok, nézzük csak meg, kik vannak mögöttük, körülöttük. Andrea Dovizioso, 125-ös világbajnok, James Toseland, kétszeres Superbike-világbajnok, Chris Vermeulen, futamgyőztes a GP-ben és a Superbike-ban, Toni Elias, futamgyőztes 125-ben, 250-ben, GP-ben, Juki Takahasi, futamgyőztes 250-ben, Randy De Puniet, futamgyőztes 250-ben, Alex De Angelis, futamgyőztes 250-ben, Mika Kallio, futamgyőztes 125-ben és 250-ben és Sete Gibernau, futamgyőztes 500 köbcentiben és GP-ben, aki kihagyása előtt egyértelműen az eggyel előbbi kategóriába tartozott.
Egyedül az újonc Niccolo Canepának nincs rangos győzelme, a Ducati nem tagadja, azért futtatja, hogy legyen egy olasz pilótája a GP-ben. Ráadásul ő csak a futamokon újonc, 2007 óta a gyár hivatalos GP-tesztelője.
Talmácsi 125-ös világbajnok, eredménye alapján bekerülhet, és ha eléggé tehetséges, fejlődik majd, előrébb kerülhet az utolsó helyről. Ha meg mégsem jön össze, a GP-tapasztalattal simán visszamehet a jövőre, 600 köbcentis motorokkal induló GP2-be, és örökre elmondhatja a legfontosabbat: én kipróbáltam magam a legeslegjobbak között.