János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Magyar csapat az élen az elektromos Giro d'Italián

J 1342
2019.05.24. 15:49

Idén második alkalommal rendezik meg az E-Girót, vagyis a Giro d'Italiának azt a változatát, ahol a kerékpárba épített elektromos motorok használatáért nem jár büntetés, hanem egyenesen kötelező. A szervezők szerint az esemény inkább egy teszt, mintsem éles verseny, ami elsődlegesen az elektromos meghajtású kerékpárok fejlesztéséről szól.

A 18 szakaszból álló E-Giro nagyrészt az idei Giro d'Italia útvonalát követi, de rövidített, általában 100 kilométer hosszú szakaszokkal. Nehéz hegyi szakaszok nincsenek a versenyen, mivel egyes kerékpárok súlya a vázba épített motorok miatt a több tíz kilót is eléri, valamint a versenyen alapvetően amatőrök vagy már visszavonult kerékpárosok vesznek részt.

A versenyen tíz hatfős csapat indul, köztük a magyar bejegyzésű Epowers Factory Team. A csapat a Varjas István által fejlesztett kerékpárokkal versenyez, amelyek a legkönnyebbek az egész mezőnyben, mindössze 8,6 kg a súlyuk.

Az első szakaszt az Epowers színeiben versenyző, korábban Paris-Roubaix és Flandria-győztes, Andrea Tafi nyerte. Mellette még Filutás Viktor, Istltstekker Zsolt, Nagy Bendegúz és a szerb Vladimir Vulisevic tagja a magyar csapatnak.

Minden szakaszon a csapatoknak van egy kinevezett kapitánya, aki a szakasz végi sprintben vesz részt, a csapattársaknak az egy kilométeres kapunál ér véget az etap.  Az Epowers tíz szakasz utá előkelő helyen áll több versenykategóriában is. Az első szakaszon a szabályossági versenyt megnyerték, vagyis ők használták legkevésbé az elektromos motorokat. Tafi mellett Filutás is nyert szakaszokat, így jelenleg az Epowers vezeti az összetettet és a pontversenyt és a szabályossági versenyt is. 

20
Fotó: Jennifer Lorenzini / giroe.it

Az E-Girón több neves olasz közéleti személyiség, és volt sportoló is rajthoz állt, köztük a világbajnok labdarúgó, Luca Toni is. A korábbi olasz és német gólkirály a 2026-os, milánói és Cortina d'Ampezo-i téli olimpiai pályázatot hirdető csapatban szerepel.

Borítókép: giroe.it Fotós: Jennifer Lorenzini

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!