Elhúzott a Forma-1

2000.08.14. 13:56
Alighogy leintették a magyar futamot, a csapatok összepakolták több tonnányi felszerelésüket. Este hétkor már elindult a kamionok egy része, a pályán nyoma sem maradt a versenynek. A hét végi magyar nagydíj több rekordot is döntött: minden eddiginél több néző minden korábbinál nagyobb jegybevételhez juttatta az Rt-t.
elment
Csomagolják a "csodaszekereket"
A csapat legnagyobb része a Forma 1-es verseny előtt két nappal érkezik meg a helyszínre, rengeteg idő kell ugyanis annak előkészítésére, hogy a három napos viadal alatt a szükséges technikai berendezéseket és a csapatnak a pályán otthont adó buszokat, sátrakat összeállítsák.

A levonulás azonban lényegesen kevesebb időt vesz igénybe, az istállók már a futam leintésekor megkezdik az összepakolást és a legtöbben még az éjjel útnak is indulnak.

A versenyautók, a teljesítményüket tekintve egy Holdraszállást is levezényelni képes számítástechnikai és híradástechnikai berendezések egyaránt a kamionokba, míg a minden igény kielégítő, klimatizált sátrak és berendezések a buszokba kerülnek.

elment2
Több rekordot is megdöntött a hét végi magyar nagydíj: minden eddiginél több fizető néző minden korábbinál nagyobb jegybevételhez juttatta a Hungaroringet. Az Rt. két és fél milliárd forintos jegybevételre tett szert.


A hét végén megrendezett 15. Marlboro magyar nagydíj nézőcsúcsot döntött: vasárnap mintegy százezren, szombaton 70-80 ezren, pénteken mintegy 45 ezren látogattak ki a pályára.

A lap értesülése szerint a Hungaroring vezetése több évre szóló fejlesztési tervet készít, melyrol Deutsch Tamás sportminiszter és Studniczky Ferenc, a Rt. elnöke novemberben, Londonban tárgyal Bernie Ecclestone-nal.

Nyilatkoztak a főszereplők

Mika Hakkinen:

hakkinen[1]
"Biztos voltam benne, ha jól rajtolok, győzhetek. Legutóbb Németországban életem legjobb startját produkáltam, ezért kicsit aggódtam, hogy már "eljátszottam az összes zsetonomat". Szerencsére nem így történt, hiszen sikerült megismételnem a hockenheimi indulásomat. Azt hiszem ez kulcsfontosságú volt a győzelmem szempontjából. Persze nem szabad megfeledkeznem a tökéletes autóról sem, melyet a fantasztikusan dolgozó csapatomnak köszönhetek.." "Egyébként a start után már sima verseny volt, s úgy gondolom, immár én vagyok a világbajnokság favoritja. Hogy miért? Mert nekem kell a legkevesebb pontot szereznem a hátralévő öt futamon."


Michael Schumacher:

lg_schumacher_ap_01
"Mindent egybe vetve megfelelőnek tartom a második helyet. A startom nem volt tökéletes, ezért időt vesztettem, ám nem akartam kockáztatni. Azt hiszem, Mika akkor is megelőzött volna, ha a rajttól elsőként jövök el. Coultharddal remek csatát vívtunk, azonban a Ferrarim nem nyújtott kiemelkedő teljesítményt. Most a legfontosabb, hogy megtaláljuk, mi okozta a vasárnapi visszaesést."



David Coulthard:

t1_coulthard_all-01
"A rajtot kissé elrontottam, utána azonban remekül éreztem magam a volán mögött. Végig támadtam Schumachert, s ha nem mindig a legrosszabb helyeken érem utol a lekörözötteket, talán sikerült volna megelőznöm. Azonban egyáltalán nem vagyok szomorú, hisz elegendő futam van még hátra ahhoz, hogy ledolgozzam pontversenybéli hátrányomat."



Olasz sajtóreakciók a Magyar Nagydíj után

Az olasz lapok keményen bírálják Michael Schumachert a vasárnapi - újfent - elrontott rajtja miatt.

"Nem nyaralni kell, hanem a rajtokat gyakorolni" - kritizál a La Reppublica.

A Gazzetta del Mezzogiorno szellemes főcíme is hasonlóra utal: "Schumacher mindig teknősbéka módjára rajtol, Hakkinen azonban a nyúlról vesz példát."

Tuttosport: "Hakkinen rövid úton intézte el Schumachert. A német folytatta rossz startsorozatát."

La Gazzetta dello Sport: "Hakkinen villámrajtja Schumacherbe csapott. A csata csak néhány másodpercig tartott. A német már kongathatja a vészharangot"

Corriere dello Sport: "A Ferrari krízise tovább tart. Az előny már a múlté" - írja a lap, hisz a Scuderiának a konstruktőr világbajnokságban egy, a pilóták pontversenyében pedig két pontot kell ledolgoznia a McLarennel, illetve Hakkinennel szemben .