A Sauber maradt a hagyományos formánál

2004.01.12. 22:52
A svájciak új autója kevésbé radikális, mint a Williams, viszont szép, és Ferrari motor hajtja. Az viszont, hogy jó-e, csak az első teszteken derül ki.
Hétfőn este pompás showműsorral körítve bemutatta a 2004-es szezonra épített autóját az F-1-es Sauber-Petronas istálló.

A salzburgi repülőtér hetes számú hangárjában, 1000 meghívott vendég és újságíró jelenlétében először a csapatfőnök, Peter Sauber lépett színpadra, majd az istálló új pilótái mondtak néhány szót.

Nem csak a kocsi, a pilóták is újak

C23
"Már két évvel ezelőtt megkeresett Sauber úr, de épp akkor írtam alá a szerződésem egy másik csapathoz, ezért csak idén csatlakozhatok ehhez a remek gárdához. Tavaly évvégén már teszteltem a csapattal, és megismerhettem az új kollégáimat, akikkel azonnal összhangba kerültem - dicsérte az új alakulatát a Jordantől érkezett Giancarlo Fisichella. - A Sauber kivételsen jó technikai háttérrel rendelkezik, hiszen saját szélcsatornája lesz, és a Ferraritól kap motorokat, ezért döntöttem úgy, hogy ideszerződöm."

Idén az istálló másik versenyzője Felipe Massa lesz, aki két 2002-ben már volt hivatalos pilóta a Saubernél.

"Egy évig a Ferrari tesztpilótája lehettem, és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttem. Örülök viszont, hogy idén ismét versenyezhetek, valamint annak is, hogy nem egy idegen helyre, hanem jól ismert emberek közé jöhetek vissza. Nagyon motivált vagyok, mindig a maximumot fogom nyújtani, alig várom már, hogy kipróbáljam az új autót" - mondta mosolyogva Massa.

A 2004-es gép, a C23-as ezek után került középpontba, látványos zenés-táncos műsor után - melyben a Sugababes nevű lánytrió is fellépett - rándult le a lepel az új kocsiról.

Kívülről hasonlít a tavalyira

Felipe Massa, Peter Sauber és Giancarlo Fisichella
A gép festése nem változott, a legfőbb szponzorok - Petronas, Red Bull, Credit Suisse - logói díszítik a nagyrészt sötétkék-zöld színű kasztnit.

Formailag az autó hátulja, és a motorburkolat formája tűnik újnak, az első szárnynál viszont a tervezők megmaradtak a hagyományos, előre nyúló orrész két tartópilléres megoldásánál.

Az autó kívülről tehát szép, az alkotói pedig a benne rejlő Ferrari motortól azt remélik, gyors, de még inkább megbízható lesz.

Az autó bemutatása után Peter Sauber elégedetten nyilatkozott, a gépre pillantva elmondta, nem aggódik az első körök miatt, biztos benne, hogy a kocsi jól működik majd.

Willy Rampf, a Sauber technikai igazgatója is bizakodva, de óvatosabban fogalmazott.

"Csak a pályán derül ki, hogy jó-e"

"Tavaly májustól idén januárig építettük a C23-ast, de csak szerdán, Valenciában derül ki, hogy jó munkát végeztünk-e. A versenyzők első körei után mindig izgalommal várom, hogy beszámoljanak a tapasztalataikról, remélem, azok pozitívak lesznek" - szólt Rampf.

Az istálló kedden utazik el Salzburgból, majd szerdán, Valenciában próbálják ki először az autót.

A Sauber lesz a harmadik csapat, amely pályára küldi a 2004-es modelljét, korábban eddig csak a McLaren-Mercedes és a Williams-BMW tesztelte az idei konstrukcióját.