További Forma-1 cikkek
- Kiszivárgott a titkos záradék Pérez szerződéséből, amire hivatkozva kirúghatja őt a Red Bull
- Figyelmeztette a rendőrség a Formula–1-es Magyar Nagydíjra érkező szurkolókat
- Nem hosszabbít csapatrekorder pilótájával az F1-es istálló
- Coming out után: mutatjuk, ki Ralf Schumacher párja
- Közösségi oldalán coming outolt a hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher
„A GYISM a kormányhatározatnak megfelelően továbbra is tartja az ajánlatát, hiszen még van néhány nap a megegyezésre” – jelentette ki Szigetvári Viktor. Az MTI értesülései szerint a Mol a teljesítményarányos támogatást a befejezett futamokhoz és a megszerzett pontokhoz kötné. A menedzsment szerint viszont ez a technikai sportok területén nem vállalható.
60 millióért 120 millió
Az Index információi szerint a MOL hatvanmillió forintot tett volna le az asztalra az első tíz futam után (versenyenként hat-hat milliót), és további ötmilliót minden egyes befejezett futam után. Amennyiben Baumgartner pontszerző helyen végez, begyűjtött pontonként tizenöt milliót kapott volna. Ez merőben más, mint a novemberben előterjesztett, első szponzorációs szándéknyilatkozat.
Tehát, ha minden versenyen célba ér, az plusz kilencven millió, viszont ismerve az autó képességeit, a pontszerzésre kevés esélye lett volna bárkinek. Azaz ahhoz, hogy a novemberi szerződéstervezetben foglalt 380 millió forint összejöjjön, Baumgartnernek legalább tizenöt pontot kellett volna szereznie. Tavaly a Jordan Ford az összes futamon szerzett összesen tizenhármatat.
Ezzel szemben az olajtársaság kért volna a Magyar Nagydíjra tíz darab jegyet a Super Gold tribünre, ötven darabot a Gold tribünre és százat Silver tribünre. Ezenkívül az európai futamokra ötven, a tengerentúli versenyekre tíz darab jegyre tartottak igényt. Ez számításaink szerint mintegy 120 millió forintnak felel meg.
Az olajtársaság a jegyekért sajtótájékoztatókat szervezett volna
A Mol Rt. csütörtök délutáni sajtótájékoztatóján Szórád József, a társaság ügyvezető igazgatója a novemberi támogatási összeget háromszázmillió forintban állapította meg, a mostanihoz hasonló elosztásaban. Az igényelt jegyek százhúszmillió forintos összegét technikai költségnek nevezte, amit, például, sajtótájékoztatók szervezésére fordítottak volna. Szórád kitért arra is, hogy a cég bizalma miért rendült meg Baumgartner menedzserében, Frank Tamásban: „Verbálisan értesültünk csupán a Minardi-szerződésről”. Újságírói kérdésre, hogy ez mit jelent pontosan, az ügyvezető annyit válaszolt: „a sajtóban olvastuk”.
|
A cég ügyvezető igazgatója szerint 150 millió forintot érne, ha a versenyző legalább tíz Forma–1-es futamon célba érkezne, és az össztámogatás nagyon jó esetben akár a 4–500 millió forintot is elérhetné. A Molnak reklám szempontjából leginkább az idei világbajnokság első négy, valamint a későbbi európai – köztük a hungaroringi – viadalok élveznek elsőbbséget.
A cég január elején azért kért részletes tájékoztatást a menedzsmenttől, mert úgy vélte, hogy a korábban felmerült Jordan-lehetőség után mást ért volna a Minardival történő megegyezés. Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy az elmúlt három évben az ír csapat 41, míg az olasz–ausztrál istálló mindössze két pontot szerzett a futamokon. Szórád szerint a Jordant tavaly már jól megismerték, betekinthettek az elképzelésekbe, és ugyanezt várták a Minardi esetében is.
Az ügyvezető igazgató rendkívül precíz ajánlatnak nevezte a mostanit, amelyet február 29-ig tart fenn, noha Baumgartner Zsolt menedzsmentje csütörtökön kora délután elutasította azt.