'Akár nyerhetünk is'

2004.02.01. 16:09
A vasárnap, Barcelonában bemutatott új BAR-Hondán sok érdekes módosítás található, melyekkel a csapat a Ferrarival is fel akarja venni a versenyt. Az első számú pilóta, Jenson Button még azt sem tartja lehetetlennek, hogy versenyt nyerjen.
Vasárnap Barcelonában a nyilvánosság elé tárta a 2004-es szezonra épített versenyautóját a BAR-Honda istálló. A kocsit a csapatvezetők és a pilóták jelenlétében a mutatták be.

Az eddig bemutatott 2004-es gépek közül talán a BAR006 kódnevű gépen van a legtöbb újdonság.

Több helyen megújult a kasztni

A kasztni fényezése nem változott, és az sem meglepetés, hogy az orr a tavalyi Ferrarira emlékeztet. A pilóta feje fölött található levegőbeömlő formája viszont tejesen egyedi, csak úgy, mint a motorburkolat kialakítása. Szintén feltűnő saját ötlet a hátsó szárny, melyből mintha le lenne csippentve egy darab. (Ez leginkább oldalnézetből látható.)

A karosszéria alatt a Honda vadonatúj motorja rejtőzik, melynek súlypontja alacsonyabban van, mint az elődjének, és a tömegét is csökkentették.

A mérnökök a sebességváltót is megváltoztatták, könnyebbé tették, és az egész autó súlypontja is alacsonyabbra került.

A rengeteg újításhoz nagy reményeket fűznek a csapatvezetők, David Richards menedzser nem is titkolta a bemutatón, hogy idén a három élcsapattal - Ferrari, Williams, McLaren - is fel akarják venni a versenyt.

Már a Honda motor is megbízható

"Harmadik éve lesz idén, hogy a BAR csapatfőnöke vagyok. Eddig a biztos háttérmunka megteremtésére törekedtem, mostantól viszont már a három élcsapat kihívójává szertném tenni a BAR-t - mondta határozottan Richards. - A Hondával kiépített kapcsolatunk idén érte el csúcspontját, sikerült egy olyan gárdát kialakítanunk, amely teljes mértékben az istálló része. A BAR006-os ennek az együttműködésnek a legfényesebb eredménye."

A BAR vezérpilótája 2004-ben Jenson Button lesz, ő lép az elbocsátott Villeneuve helyére, ako helyett Takuma Sato lesz a másik versenyző. Richards nagyon bízik benne, hogy a két 25 év alatti pilóta sikerre viszi az új kocsit.

"A Jenson Button és Takuma Sato alkotta pilótapáros fiatal, egyikük viszont már igen tapasztalt, valamint mindkettőjüket hihetetlen ambíció jellemzi, amely növeli az egész csapat győzelmi vágyát. Hétről hétre fejlődünk, és szinte naponta közelebb kerülünk végső célunkhoz, hogy a legjobbakkal is képesek legyünk fölvenni a küzdelmet" - tette hozzá az angol menedzser.

A Michelin is segített

A kocsi építését Geoffrey Willis technikai igazgató irányította, aki a rengeteg tesztelésben látja a várható fejlődés fő okát. Idén ugyanis már nem Bridgestone, hanem Michelin gumikkal megy majd a BAR, és az új beszállító termékeivel 10 ezer kilométert tettek meg a téli teszteken a pilóták.

"Meggyőződésem, hogy nagyot lépünk előre a 006-os kocsival. Nehéz volt megépíteni, hiszen az új motorszabály miatt sokat új megoldást kellett alkalmaznunk, de a tíz hónapos munka alatt remélhetőleg sikerült megtalálnunk mindenhol az optimális kialakításokat. Rengeteget segített továbbá, hogy egész télen tesztelhettük a Michelin gumijait, és így természetesen a motort és az új kocsi legtöbb alkatrészét is. Idén a holtszezonban háromszor annyit tesztelünk, mint egy évvel korábban, és az extra kilométerek máris megmutatkoznak, hiszen a motor sokkal megbízhatóbb, mint tavaly" - árulta el Willis.

"Talán még nyerni is tudok"

A pilóták közül az ötödik F-1-es szezonját kezdő, de még mindig csak 24 éves Buttontól várják a jobb eredményeket a csapatvezetők. Az angol tavaly Indianapolisban már vezetett is egy ideig, idén pedig arra készül, hogy az élen be is fejezzen egy versenyt.

"Nagyon izgalmas szezon áll előttünk. A barcelonai teszteken rengeteget fejlődött az autó és biztos vagyok benne, hogy a csapatvezetők terve, vagyis, hogy a három élcsapattal is felvegyük a versenyt, sikerülni fog. Mindenképpen a dobogón végzünk majd néhányszor, sőt, ki tudja, lehet hogy még az első győzelmem is meg tudom szerezni" - bizakodott Button, aki januárban Barcelonában megjavította a körrekordot is.

Vasárnap délután Button már ki is próbálhatta az új autót, a következő hetekben pedig mindkét versenyző folytatja a tesztelést egészen a március 7-i, ausztráliai nyitófutamig.