'Baumgartner megbízhatósága győzött meg'
További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Ha valaki az egyik nap még nyugodtan vezet a Forma-3000-ben, majd másnap hirtelen, minden előrejelzés nélkül már egy Forma-1-es autóban találja magát, hogy 24 óra múlva elinduljon élete első F-1-es nagydíján, és közben ne hibázzon, ahhoz óriási önfegyelem, megbízhatóság és koncentráltság kell. Ez az, ami leginkább meggyőzött Baumgartnerrel kapcsolatban.
- A Minardi a mezőny legkisebb csapata. Miért érdemes egy újonc pilótának mégis önökhöz szerződnie?
- A Minardinál mindig a fiatal tehetségek kaptak lehetőséget, elég csak Fisichellára, Alonsóra vagy Trullira, legutóbb Wilsonra gondolni. Itt kisebb rajtuk a nyomás, mintha azonnal nagycsapathoz kerülnének. Zsolt érkezésének azért is örülök, mert amint az a két eddigi F-1-es versenyén kiderült, a legfontosabb neki az, hogy célba érjen, és mint láttuk képes is erre.
- Mi az előnyösebb a Minardinak? Ha a pilótái nagyon gyorsak, de néha hibáznak, vagy ha mindig biztosan célba érnek?
- Mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy összetörjük az autóinkat. Semmi szükségem olyan pilótára, aki gyors ugyan, de csak az első kanyarig jut el. A megfontoltság, a higgadtság ugyan olyan fontos, mint a gyorsaság.
- Idén a motoroknak kétszer annyit kell kibírniuk, mint az eddigi esztendőkben. Hogyan sikerülhet ezzel a kihívással megbírkózni?
- Ebben az évben végképp fontos lesz a hiba nélküli vezetés, hiszen az új szabályok miatt valószínűleg több lesz a motorprobléma, mint a korábbi években. Ezért is választottuk a Cosworth kevésbé erős, ám megbízhatóbb motorját ahelyett, amelyet a Jaguar és a Jordan fog idén használni. Ha a nagyobb csapatok közül néhányan kihullnak technikai problémák miatt, szerezhetünk egy-két pontot. Mi a hetedik-nyolcadik helyért harcolhatunk. Minden évben van néhány olyan futam, amikor minden a feje tetejére áll, és a megbízhatóbb motorral akkor ott lehetünk a pontszerző helyeken.
- Az új kvalifikációs rendszerben egy napon lesz mindkét időmérő edzés, közvetlenül egymás után. Jó ez csapatának?
- Egyáltalán nem támogatom az új rendszert, sőt, ellene vagyok. Tavaly én forszíroztam leginkább a kvalifikáció megváltoztatását, amelyet az év elején sokan elleneztek, az év végére viszont ezek a hangok teljesen elhalkultak. Hogy miért? Mert működött a rendszer, változatos volt a rajtrács. Erre mit tesznek az F-1 vezetői? Megváltoztatják egy év után, csak mert a nagycsapatok azt akarják.
- Az időmérő kiesésével pénteken nem lesz éles edzés a Forma-1-ben, és a kiscsapatok elveszítették azt a lehetőségüket, hogy délelőtt tesztelhessenek. Miért történt így?
- A pénteki tesztlehetőség volt a legnagyobb előnyük a kiscsapatoknak, amit valaha is kaptak, erre elveszik tőlük, csak mert a tehetősebbek mást szeretnének. Eddig a pénteki nap is éles volt, izgalmas a médiának és a helyszínre kilátogató rajongóknak. Erre a péntekből tesztnapot csinálnak, csak, hogy a nagycsapatok kihagyhassák azt, spórolva a motorjaikkal.
- Baumgartner a szponzorai révén rengeteg pénzzel segíti az istállóját. Bruni is visz támogatókat a csapathoz?
- Természetesen Bruninak is vannak szponzorai, akik támogatják az istállót. Nem kevés összeggel, csakúgy, mint Baumgartner esetében. De a szponzoroknak megéri a Forma-1-be jönni, ez biztos. Tavaly például a Trust harminc százalékkal növelte a bevételeit, azt követően, hogy a logójuk felkerült a Minardikra.
- Az új Minardi, a PS04-es eddig remekül ment a teszteken, úgy tűnik, jobb lesz, mint a tavalyi gép.
- Aerodinamikailag és az alváz kialakításában is jobb az autónk a tavalyinál. Még a 2002-es Arrowsból is vettünk át alkatrészeket, megoldásokat, például a motorburkolat formája hasonlít a két évvel ezelőtti Arrowséra. Az autó gyorsabb lesz, mint a tavalyi, és megbízhatóbb is.