További Forma-1 cikkek
Trulli és Barrichello is a lassításra szavaz
Az autók teljesítménye, köszönhetően a mérnökök legújabb fejlesztéseinek és a Michelin-Bridgestone gumiháborúnak köszönhetően szokatlanul nagy mértékben növekedett, sok pilóta szerint már túlzottan is.
Néhány hete Jarno Trulli, a Renault és Rubens Barrichello, a Ferrari versenyzője is kijelentette, "túl gyorsak a Forma-1-es autók", néhány istálló pedig az FIA-t, a Nemzetközi Autós Szövetséget is megkereste az ügyben.
Az FIA elnöke, Max Mosley csütörtök este reagált a kijelentésekre, elmondta, megpróbálják lelassítani a Forma-1-et.
"Kivizsgáljuk a helyzetet"
"Megvizsgáljuk, szükség van-e a nemzetközi szövetség közbelépésére, hogy csökkenjen az F-1-es autók teljesítménye. Ha úgy találjuk, hogy az autók túl gyorsak, akkor értesítjük a csapatok technikai delegátusát, hogy valamilyen módon csökkentsék a kocsik sebességét. Ha meghatározott időn belül nem jutnak egyezségre vagy nem sikerül semmit kitalálniuk, úgy az FIA-nek joga van megszorító szabályokat bevezetni" - mondta a Reuters német hírügynökségnek az angol sportvezető.
Mosley elárulta, hogy maguktól az istállóktól kaptak adatokat, hogy összehasonlíthassák a tavalyi és az idei sebességeket.
A kanyarsebességeket csökkentenék
"Elképzelhető, hogy a beavatkozásunk szükségtelen, de pillanatnyilag úgy tűnik, tennünk kell valamit a rettentő gyors autók ellen. Több csapattól is nagyon pontos adatokat kaptunk, így összehasonlíthatjuk az idei sebességeket a tavalyiakkal, főleg a kanyarsebességekre összpontosítva, amelynek függvényében döntünk majd" - nyilatkozta az elnök.
Pontosan nem beszélt róla, viszont utalt arra is, hogy az FIA-nek már vannak elképzelései, hogyan lassíthatnák a gépeket: "Ha a technikai bizottság képtelen új regulákat felállítani, úgy a szövetség három javaslatot tesz, amelyből választani lehet".
A BAR-Honda új szárnyát azonnal betiltották
Az Autosport nevű angol magazin szerint a sebességek visszaszorítása elleni intézkedések már el is kezdődtek. A lap tudni véli, hogy a nemzetközi szövetség nem engedélyezte a BAR istálló mérnökei által tervezett radikális megoldásokat alkalmazó új hátsó vezető szárnyat.
Az amerikai-japán csapat olyan, az eddigitől eltérő légterelőt fejlesztett ki, amely növelné a leszorító erőt, és ezzel nagyobb kanyarsebességet tenne lehetővé. Az FIA viszont már a tervek szemrevételezése után betiltotta az új szárnyat.
A BAR-Honda angol pilótája, Jenson Button az idei három futamból kettőn is a dobogó harmadik fokára állhatott, a Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn meg is jegyezte, hogy idén a "BAR lehet a Ferrari egyik legnagyobb ellenfele".