További Forma-1 cikkek
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
Az ülés teljes egyetértésben ért véget, az istállófőnökök Mosley beszámolója szerint egytől egyig elfogadták a költségcsökkentés, illetve a sorozat látványosabbá tétele miatt bevezetendő változtatásokat.
"Mindenki reformokat akart"
A tanácskozás az elnök szerint olyannyira nyugodt volt, hogy azon maga is meglepődött.
"A keddi tanácskozás előtt arra számítottam, a javaslataim akadályba ütköznek, és rengeteg vita lesz az új szabályokról. Nem ez történt. Szinte az összes kérdésben azonnal megállapodtam a csapatvezetőkkel, mindannyian nyitottan, sőt konstruktívan álltak a kérdésekhez. Valójában nem történt más, mint hogy közösen végig mentünk a változtatási pontokon, és megegyeztünk azok szükségességéről. Sőt, az istállóvezetők az általam felvetett 2008-as időpontot legszívesebben 2006-ra hoznák előre" - nyilatkozta szerdán Mosley.
"Az egymilliárdos motorköltség elfogadhatatlan"
"Első témánk a motorokkal kapcsolatos költségek csökkentésére vonatkozott. Az egyik csapatvezető elmondta, hogy a Forma-1 motorgyártói évente egymiliárd eurót költenek az erőművekre - folytatta beszámolóját a sportvezető. - Az összeget mindannyian elfogadhatatlannak találtuk, és elhatároztuk, hogy legalább ötven százalékkal megpróbáljuk csökkenteni az effajta kiadásokat. Az egyetlen kérdés csupán az, mi lenne kifizetődőbb: maradni a három literes V10-es erőforrásoknál, melyekkel két éven belül már nem csak egy, de négy, öt vagy akár hat nagydíjhétvégét is lehetne teljesíteni, vagy esetleg álljunk át a 2,4 literes, V8-asokra, melyekkel először maximum kettő, majd az idő előre haladtával szintén át lehetne állni a többversenyes metódusra. Abban, hogy a motoroknak több mint egy futamot ki kell bírniuk, illetve hogy csökkenteni kell a teljesítményüket, teljes volt az egyetértés".
Eltűnik a kipörgésgátló is
Mosley kifejezetten örült továbbá annak, hogy az elektronikai segédeszközök betiltásáról is hozzá hasonlóan vélekedtek a csapatfőnökök: "Az elektronikai segédeszközök tiltásáról szintén hasonló volt a véleményünk, vagyis hamarosan betiltjuk az effajta szoftvereket. Nem lesz kipörgésgátló és rajtelektronikai rendszer sem. Az automata vagy félautomata sebességváltóval és a szervókormánnyal kapcsolatban arra a döntésre jutottunk, hogy a manuális "H-alakú" váltóhoz nem térhetünk vissza, de meg kell találnunk a leggazdaságosabb, lehetőleg elektronika nélküli megoldást. Ennek függvényében kerül majd újra napirendre a szervó kérdése is."
Fontos kérdés volt még néhány további alkatrész egységesítése, illetve az egyetlen gumiszállítós rendszer - pillanatnyilag a Michelin és a Bridgestone is gyárt F-1-es abroncsokat - bevezetése.
Több lesz az egységes alkatrész
"A fékek szintén változni fognak a jövőben, eldöntöttük, hogy egyforma féktárcsát, fékpofákat és fékbetéteket kell használnunk. A súlyhatár csökkentésében is megegyeztünk, hiszen az elektronikai eszközök betiltásával mindenképpen könnyebbek lesznek a kocsik. A módosított súlyhatár miatt viszont a leszorító erő mértékét is csökkentenünk kell, hiszen e nélkül a kanyarokban még gyorsabbak lennének az autók. Abban szintén egyetértettünk, hogy a kocsik légellenállásán is rontani kell, valamint ezen intézkedések miatt a biztonság érdekében a gumiknak is változniuk kell. Az első abroncsok keskenyebbek, a hátsóak szélesebbek lesznek, és nagyon valószínű, hogy visszatérünk a barázdák nélküli, teljesen sima, "slick" gumikhoz, amiket ugyanaz a gumiszállító gyárt majd az összes csapatnak. Így véget vetünk a gumiháborúnak, ami nagyban hozzájárult napjaink F-1-es kocsijainak különlegesen magas kanyarsebességéhez" - mesélt a megállapodás részleteiről Mosley.
A pontrendszer is változhat
Az FIA vezetője elárulta még, hogy a sport néhány nem technikai szabályában is várhatóak változások: "A Forma-1, mint sportág szabályaival kapcsolatban eddig csupán annyi biztos, hogy a tartalék autó megszűnik. A csapatoknak lehet egy pót kasztniuk a boxban, de a futamokon csak két autóval vehetnek részt. Minden bizonnyal módosulni fog a pontozási rendszer és a kvalifikáció lebonyolítása is, de ezekről csak később döntünk konkrétan".