Betonfalnak csapódott a Ferrari
A világbajnok kocsija keresztbe fordult, a boxutca falának csapódott, majd onnan vissza a pályára, illetve annak túloldalára. Viszont még ekkor is csúszott, letarolt egy segédtáblát, majd az első sikán közelében állt meg. A Ferrari eleje és hátulja erősen megrongálódott, a kasztni totálkárosra tört.
Schumacher azonnal kiszállt a vezetőülésből, ám a nagyerejű becsapódás annyira megviselte, hogy a fűre ült, majd le is feküdt, és úgy várta meg a helyszínre érkező mentőcsapatot. Odaértükkor viszont mindenkit megnyugtatott, jól van, és már saját lábán szállt be az egészségügyi autóba, amely visszavitte a boxba.
Másfél óra múlva már a kutyájával játszott
A baleset délután öt körül történt, a hétszeres világbajnok fél hét tájban tért vissza a depóba, ahol előbb integetett a szurkolóinak, focizott egy keveset az egyik kutyájával, majd távozott.
A Ferrari sztárjának öccse, Ralf Schumacher június közepén Indianapolisban szenvedett hasonló balesetet, ám neki két csigolyája is eltört, és még a jövő hétvégi monzai Olasz Nagydíjon sem indulhat.
A pálya hibája is okozhatta a karambolt
A Bridgestone mérnökei már vizsgálják, mi okozhatta az idősebbik fivér csütörtöki defektjét. Egyelőre nem tudni, a gumi hibája vagy esetleg a pálya egyenetlensége miatt lyukadt ki az abroncs, a vasárnapi Belga GP-n hárman is azért kaptak defektet, mert az egyik kerékvető szétvágta kocsijuk egyik gumiját.
A Forma-1-es csapatok monzai tesztjének második napján egyébként Antonio Pizzonia, a Williams-BMW pilótája volt a leggyorsabb. Michael Schumacher a hatodik idővel zárt, míg a magyar induló, Baumgartner Zsolt, 42 kört tett meg a Minardi-Cosworth-tal, és a 17. időt érte el. Csapattársa, az olasz Gianmaria Bruni a 19. lett.