A főnök már nyáron új rendszert akart
Terveit akkor még meghiúsította néhány csapat - Ferrari, Jordan, Minardi - ellenállása, ám a szezont követően tartott FIA (Nemzetközi Autós Szövetség)-tanácskozáson részben sikerült keresztülvinni terveit. Ecclestone meg akarta szüntetni az egyetlen gyors körből álló időmérőket, ám csak annyit tudott elérni, hogy azokat ne közvetlenül egymás után, hanem az egyiket szombaton, a másikat vasárnap, néhány órával a futam előtt rendezzék.
Előbb a lehető legkönnyebb, üzemanyaggal alig feltöltött kocsikkal mennének egy fordulót a pilóták, majd másnap a már versenyre felkészített gépekkel futnának egy újabb kört, és a két idő átlaga adná a végleges eredményt.
Az angol milliárdos viszont úgy gondolja, a szurkolóknak még ez sem tetszene igazán, mert lényegében ugyan annyit látnák a kocsikat, mint eddig, ráadásul számolgatni is kellene, ami bonyolítja az időmérő követhetőségét.
"Már jobb, de még mindig rossz"
"Az új rendszer előrelépés az eddigihez képest, de a szurkolók még mindig elégedetlenek. A legjobb metódust eddig nem találtuk meg, ezért továbbra is arra kell törekednünk, hogy izgalmasabbá, látványosabbá és élvezhetőbbé tegyük az időmérőt. A kérdésre még a közeljövőben újra vissza kell térnünk, mert a kvalifikáció ugyan már jobb, de még mindig rossz" - nyilatkozta Ecclestone az angol Autosport című szaklapnak.
Az üzletember tavasszal - az Autosport szerint - két rövidebb, egyenként huszonöt perces tréninget javasolt, amelyen nem külön-külön, hanem egyszerre, esetleg két csoportban köröznének az autók, és mindegyik négy vagy hat kört tehetne meg, amelyek közül a legjobbat számítanák a rajtrács kialakításánál.