Még a változtatás előtt módosulhat az időmérő lebonyolítása

2004.11.11. 14:11
Az idén rengeteget kritizált Forma-1-es kvalifikációs rendszert a szezont követően módosította a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA): jövőre szombaton és vasárnap is lesz egykörös hivatalos tréning, és a kettő átlagolt eredménye alapján alakul ki a kocsik rajtrácson elfoglalt helye. Bernie Ecclestone F1-főnök szerint viszont a szurkolók még ezzel is elégedetlenek, ezért még a bevezetése előtt meg kell változtatni.
A Forma-1 idei időmérő edzéseit rengetegen kritizálták, sem a szurkolóknak, sem a szakértőknek nem tetszettek a két egymást követő tréningből álló kvalifikációk. A legnagyobb kritikus kétségtelenül a Forma-1 irányítója, Bernie Ecclestone volt, aki már a nyár elején változtatni akart a lebonyolításon.

A főnök már nyáron új rendszert akart

Terveit akkor még meghiúsította néhány csapat - Ferrari, Jordan, Minardi - ellenállása, ám a szezont követően tartott FIA (Nemzetközi Autós Szövetség)-tanácskozáson részben sikerült keresztülvinni terveit. Ecclestone meg akarta szüntetni az egyetlen gyors körből álló időmérőket, ám csak annyit tudott elérni, hogy azokat ne közvetlenül egymás után, hanem az egyiket szombaton, a másikat vasárnap, néhány órával a futam előtt rendezzék.

Előbb a lehető legkönnyebb, üzemanyaggal alig feltöltött kocsikkal mennének egy fordulót a pilóták, majd másnap a már versenyre felkészített gépekkel futnának egy újabb kört, és a két idő átlaga adná a végleges eredményt.

Az angol milliárdos viszont úgy gondolja, a szurkolóknak még ez sem tetszene igazán, mert lényegében ugyan annyit látnák a kocsikat, mint eddig, ráadásul számolgatni is kellene, ami bonyolítja az időmérő követhetőségét.

"Már jobb, de még mindig rossz"

"Az új rendszer előrelépés az eddigihez képest, de a szurkolók még mindig elégedetlenek. A legjobb metódust eddig nem találtuk meg, ezért továbbra is arra kell törekednünk, hogy izgalmasabbá, látványosabbá és élvezhetőbbé tegyük az időmérőt. A kérdésre még a közeljövőben újra vissza kell térnünk, mert a kvalifikáció ugyan már jobb, de még mindig rossz" - nyilatkozta Ecclestone az angol Autosport című szaklapnak.

Az üzletember tavasszal - az Autosport szerint - két rövidebb, egyenként huszonöt perces tréninget javasolt, amelyen nem külön-külön, hanem egyszerre, esetleg két csoportban köröznének az autók, és mindegyik négy vagy hat kört tehetne meg, amelyek közül a legjobbat számítanák a rajtrács kialakításánál.