További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
"Ha elutasítják, annyit tesztelünk, amennyit akarunk"
A Ferrari egy kömmünikét adott ki, melyben Jean Todt csapatfőnök ismertette a javaslataikat: maximum tizenötezer kilométernyi tesztelés csapatonként, és ugyanennyi gumiszállítónként.
"Ha huszonnégy napon át két autóval négyszáz-négyszáz kilométert tesztelnénk, az 19600 kilométer lenne. Ehelyett mi 15000-et kínálunk, és azt javasoljuk, hogy egy csapat egy időben csak egy pályán gyakorolhasson" - mondta Todt.
A szakember a gumitesztelésre további tizenötezret biztosítana mind a Michelinnek, mind a Bridgestone-nak. "Ha viszont ezeket a többiek elutasítják, mi annyit tesztelünk, amennyit akarunk, és a többiek is ezt tehetik" - jelentette ki.
"Istállónként 2142 kilométer gyakorolhatnánk a gumikkal"
Néhány órával később már reagáltak is az ellenfelek, akik közös tanácskozáson vettek részt hétfőn. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke a Gazzetta dello Sport című lapban "sportszerűtlennek" és "elfogadhatatlannak", Paul Stoddart Minardi-tulajdonos az f1racing.net-en "szemétre valónak" nevezte a Ferrari reguláit. Mindketten leginkább a gumikra vonatkozó előírásokat kritizálták, hiszen míg a Ferrarit ellátó Bridgestone csak két másik csapatnak szállít, addig a Michelin a 'maradék' hétnek. Ráadásul a szintén bridgestone-os Minardinak és Jordannek nincs pénze tesztelni, így a Ferrarié lenne mind a tizenötezer kilométer, míg a michelineseknek osztozkodniuk kellene.
"Istállónként 2142 kilométer gyakorolhatnánk a gumikkal, a Ferrari tizenötezret. Finoman szólva sem azonosak az esélyeink" - kalkulált Ron Dennis, a McLaren főnöke.
A Ferrari nem tárgyal a többiekkel
A Ferrari októberben azért utasította el a többiek huszonnégynapos javaslatát, mert szerintük azzal nem lehet spórolni a költségeken. Az olaszoknak két saját pályájuk is van, sokszor párhuzamosan tesztelnek, néha négy autóval is.
A csapatok januárban újra összeülnek a kompromisszum érdekében, ám valószínű, hogy a Ferrari arra a találkozóra sem küld képviselőt, csakúgy mint tette eddig háromszor.
"Kiábrándító, hogy a Ferrari eddig egyszer sem jelent meg a tárgyalásainkon"- jegyezte meg a hétfői meetingen Paul Stoddart.