Három pilótát igazolt a Red Bull

2005.01.06. 15:00
Szerdán biztossá vált, hogy a Jaguar felvásárlásával alakult Red Bull Racing három szerződtetett pilótával kezdi a 2005-ös Forma-1-es szezont. Az osztrák Forma-1-es istálló David Coulthard mellé leigazolta Christian Klient és Vitantonio Liuzzit is, egyikük valószínűleg tesztpilóta lesz, de akár felváltva is indulhatnak a futamokon.
Szerdán biztossá vált, hogy a Jaguar felvásárlásával alakult Red Bull Racing három szerződtetett pilótával kezdi a 2005-ös Forma-1-es szezont. A vezetők David Coluthardot már karácsony előtt leigazolták, ezúttal pedig Christian Kliennel és Vitantonio Liuzzival állapodtak meg.

A versenyeken csak Coulthard helye biztos

Christian Klien
Christian Klien
Hármuk közül viszont csak a skót Coulthardnak lesz biztos helye az egyik versenyautóban, a két fiatal közül egyik valószínűleg tesztpilóta lesz. Azt viszont még nem tudni, melyikük, sőt, akár az is elképzelhető, hogy mindketten, felváltva indulnak majd a futamokon.

A Red Bull milliárdos tulajdonosa, Dieter Mateschitz korábban azt tervezte, a huszonéves versenyzőket ülteti a kocsikba, de az észérvek végül legyőzték az üzleti érdekeket. "Marketingszempontból két fiatal pilóta lenne a legelőnyösebb, de egy tapasztalt versenyző leigazolása mindenképp intelligensebb választás" - nyilatkozta decemberben Dieter Mateschitz csapattulajdonos az osztrák Kleine Zeitung című lapnak.

Szerdán a Red Bull honlapján kömmünikében hozták nyilvánosságra, hogy mindkét fiatal szerződést kapott. Közölték továbbá, hogy Coulthard társa közülük kerül ki: "Coulthard és ők ketten indulhatnak a nagydíjakon, nem keresünk állandó csapattársat a skót mellé".

Klien és Liuzzi közül előbbi idén a Jaguárral már az F1-ben szerepelt, míg az olasz a Forma-3000-et nyerte meg nagy fölénnyel.

A szabályok lehetővé teszik a pilótaváltogatást

Stephane Sarrazin
Stephane Sarrazin
Mateschitznek már az évvégén eszébe jutott a kispad-rendszer alkalmazása, úgy tűnik, továbbra is tartja magát az ötletéhez. "A szabályok megengedik, így ki is próbálhatjuk a 'kispad-rendszert'. Ez azt jelenti, hogyha az egyik versenyző épp jó formában van, ő vezet, ha teljesítménye visszaesik, esetleg hibázik, a következő futamon már a másik ülhet az autóba" - magyarázta a labdarúgásban gyakran alkalmazott módszert a Kronen Zeitungnak.

Korábban még nem fordult elő, hogy egy csapat szándékosan váltogassa a pilótáit, ám a raliban ez bevett szokás. A Subaru például a jövő évi szezon versenyeinek felére a napokban szerződtette a korábbi F1-es reménységet, Stephane Sarrazint.