További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Tizennyolcból tizenötöt nyert az F2004
Az F2004-es minden idők egyik legjobb F1-es autója, hiszen a szezon tizennyolc versenyéből tizenhármat Michael Schumacher, kettőt Rubens Barrichello nyert meg vele. Todt szerint a 2005-ös szabályváltoztatásokat is el lehet rajta végezni, hiszen azok nagyrészt az aerodinamikai elemeket érintik, így semmi akadálya, hogy folytatódjon a sikersorozata.
"A módosítások szerint épített F2004-es modellel fogunk indulni, az új autót az ötödik versenyen használjuk először" - mondta Todt.
Az autó hátulján több kevésbé látható módosítást végeznek el a Ferrari-tervezők Ross Brawn irányítása alatt. Közvetlenül az első szárny előtt a motorborító elem egy új szárnyacskával bővül (a nyílnál), míg a kipufogórendszer mélyebbre kerül.
Klikk a képre!
A Ferrari már tavaly szeptemberben kipróbált 2005-ös szabályok szerint gyártott elemeket, és az előző bajnokság vége után szinte azonnal tesztelni kezdte az új előírások szerint felszerelt gépet.
Az Auto Sprint című olasz hetilap múlt heti számában már grafikát is közölt az F2004B-ről, amelyet jócskán át kell építeni, hogy alkalmazkodjon az új regulákhoz. Leginkább a szárnyai változnak meg, de az oldaldobozokat, a légterelőket és a kipufogórendszert is át kell tervezni, felépítményében viszont nem változik az autó.
Kétszer már bevált a régi modell
A Ferrari már 2002-ben és 2003-ban is az előző évi konstrukciójával kezdte az idényt, és a húzása rendre be is jött. Tavaly viszont már az első futamon bevetették az F2004-est, hiszen az F2003-GA éppcsak megnyerte a világbajnokságot.
A legújabb modell, az F2005 valószínűleg február végére készül el, akkor kezdik tesztelni is, majd a tervek szerint a második európai futamon, a bajnokság ötödik állomásán, a Spanyol GP-n indítják először.
Az F2004B leglátványosabb újítása minden bizonnyal az orr kialakítása lesz, amely a vasárnap bemutatott BAR-Hondáéra fog hasonlítani. Az egész első szárny öt centiméterrel távolabb kerül a talajtől, középen (1) viszont mélyül és közelebb kerül az aszfalthoz. Ezzel természetesen az autó orra (2) is néhány centivel feljebb emelkedik. A oldaldobozok alacsonyabbak (3) és rövidebbek (6) lesznek, viszont a rajta található diffúzorok hosszabbak és íveltebbek. A leszorítóerő növelése miatt az eddigi egy helyett két részből fog állni a díffúzor (4), ezt a megoldást a Williams-BMW már tavaly alkalmazta. Az oldaldoboz tetején található levegőbeömlőket (5) megnagyobbítják, főleg aerodinamikai okokból. A hátsó kerekek elé egy függőleges kis légterelőt (8) szerelnek, ami összeköti a díffúzort a fenéklemezzel, úgy mint az új BAR-Hondán. Az autó alatt futó kis légcsatornák felkunkorodó eleme (9) alacsonyabb lesz, már csak 125 milliméter. A hátsó szárny kialakítása nem változik, de az oldalsó elemeinek (11) felülete növekszik.