További Forma-1 cikkek
- Coming out után: mutatjuk, ki Ralf Schumacher párja
- Közösségi oldalán coming outolt a hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher
- Bejelentést tett az FIA az F1-es sprintfutamokról
- Lando Norris útját járhatja az F1 felé száguldó magyar tini
- Lewis Hamilton majdnem három év után győzött: behúzta hazai versenyét, a Brit Nagydíjat
Több remek előzés is volt
Az idei második futam az ausztrál idénynyitónál jóval látványosabb küzdelmet hozott, volt öt kör, amely alatt az élmezőnyben előzgették egymást a pilóták. Mark Webber előbb az őt aggresszíven előzni próbáló Ralf Schumacherrel koccant össze, és pillanatokra Heidfeld eléje került. Az ausztrál megtartotta viszont a pozícióját a toyotás előtt, sőt, a célegyenes végén csapattársa előzési kísérletét is visszaverte. Ekkor még Ralf Schumacher is elment Heidfeld mellett, de a williamses néhány kanyarral később visszaelőzte.
Webber néhány körrel később Fisichellával is ütközött: a harmadik helyért megelőzte az olaszt, aki visszatámadott, de belecsúszott a Williams-BMW-be. Mindketten a pálya mellett végezték.
A dobogóra került Heidfeld könnyedén megtartotta a posztját a célig, és Ralf Schumacher is csak a kasztni problémái miatt került hátrébb ötödiknek - első szárnyat kellett cserélni az autóján és le is szakadt egy darab a kasztniról.
A Red Bull már a Ferrarit is verte
2 J. Trulli Toyota + 24.327
3 N. Heidfeld Williams + 32.188
4 JP. Montoya McLaren + 41.631
5 R. Schumacher Toyota + 51.854
6 D. Coulthard Red Bull + 1:12.543
7 M. Schumacher Ferrari + 1:19.988
8 C. Klien Red Bull + 1:20.835
9 K. Räikkönen McLaren + 1:21.580
10 F. Massa Sauber + 1 kör
11 N. Karthikeyan Jordan + 2
12 T. Monteiro Jordan + 3
13 C. Albers Minardi + 4
Nem értek célba: 14 R. Barrichello Ferrari + 6
15 G. Fisichella Renault + 19
16 M. Webber Williams + 19
17 J. Villeneuve Sauber + 30
18 J. Button BAR + 54
19 A. Davidson BAR + 54
20 P. Friesacher Minardi + 54
Újra remekelt a Red Bull, David Coulthard hatodikként ért be, Michael Schumacher előtt, míg Christian Klien alig egy másodperccel a végzett a világbajnok mögött. Mindketten megelőzték - szinte letolták a pályáról - Barrichellót.
A Bridgestone gumi nem bírta a hőséget
A Ferrari a harmincöt fokos hőségben gumiproblémák miatt egy pillanatig sem volt versenyben a dobogóért, az is bravúr, hogy Schumacher képes volt két pontot megkaparintani. A két hét múlva következő Bahreini GP-n biztosan az új Ferrarival indul a gárda.
Kezd összeállni a Toyota
Két év sikertelenség után a négyszáz millió dolláros rekordköltségvetéssel induló Toyota is kezd összeállni: Trulli második helye egy pillanataig sem volt veszélyben, és Ralf Schumacher is jól ment. Természetesen van még min javítani, de már így is rengeteget fejlődött a gárda január óta.
A Renault-nak viszont semmin nem kell változtatnia, két futamból kettőt nyertek, Alonsóval vezetik a pilóták pontversenyét - spanyol sofőr még sosem volt ilyen jó pozícióban - , és a konstruktőrök között is az élen állnak.
Jarno Trulli: "Nagyon jól rajtoltam, majd követtem Alonsót, de idővel az lett a célom, hogy a második helyet megtartsam. Vigyáztam a gumikra és az autóra is. A motorral még ebben a melegben sem volt semmi gond, nagyon örülök, hogy én hozhattam a Toyotának az első dobogós helyezést".
Giancarlo Fisichella: "Az autó az elején jól ment, de elveszítettem egy-két fontos kisebb alkatrészt, és egyre nehezebb lett a pályán tartani a gépet. Webbert későn vettem észre a külső íven, és már nem tehettem semmit, belecsúsztam a Williamsbe. Azt hittem, vissza tudom venni a pozíciómat."
Nick Heidfeld: "Kiválóan rajtoltam, majd több helyet javítottam az előzésekkel. A futam közepén izgalmas szituációba keveredtem, amikor hárman harcoltunk a negyedik helyért. Akkor még nem sikerült előrelépnem, de később szerencsém volt Fisichella és Webber csatájánál."
Mark Webber : "Úgy hallottam, Fisichellának már gondjai voltak a kocsijával, amikor megpróbált visszaelőzni engem. Semmi értelme nem volt próbálkozni, hülye manőver volt tőle."
Michael Schumacher: "Gondjaink voltak a gumikkal, de nem szabad bűnbakot keresnünk. Együtt győztünk, együtt is veszítünk, bár az igaz, hogy az abroncsokra megoldást kell találnunk. Nem tehetünk mást, dolgoznunk kell. A múltban is voltunk már hasonló helyzetben, de sikerült kilábalnunk, és a Forma-1-ben nagyon gyorsan változhatnak az erőviszonyok."
A Malajziai GP körről körre
Nem változott az első három sorrendje a szombatihoz képest a vasárnapi, második időmérőn, így Fernando Alonso, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella indulhatott a mezőny elejéről a Malajziai Nagydíjon.
Ők megtartották helyezésüket, ám Kimi Raikkönen és Michael Schumacher is visszesett: előbbi a hatodik, utóbbi csak a tizenharmadik kockáról vághat neki a futamnak.
Patrick Friesacher Minardijában motort cseréltek, így ő, és nem csapattársa, Albers indul az utolsó helyről. Sepangban az idő rettentő forró és párás, mintha köd lenne.
3 G. Fisichella Renault 3:08.448
4 M. Webber Williams 3:08.904
5 R. Schumacher Toyota 3:09.007
6 K. Räikkönen McLaren 3:09.483
7 C. Klien Red Bull 3:09.589
8 D. Coulthard Red Bull 3:09.700
9 J. Button BAR 3:09.832
10 N. Heidfeld Williams 3:09.917
11 JP. Montoya McLaren 3:10.090
12 R. Barrichello Ferrari 3:11.502
13 M. Schumacher Ferrari 3:11.633
14 F. Massa Sauber 3:11.884
15 A. Davidson BAR 3:11.890
16 J. Villeneuve Sauber 3:12.995
17 N. Karthikeyan Jordan 3:17.656
18 T. Monteiro Jordan 3:17.962
19 P. Friesacher Minardi 3:21.186
20 C. Albers Minardi 3:23.001
8.00: Mindegyik autó elindult a felvezető körre.
Rajt: Az első hat megtartotta helyét.
1. kör: A Ferrarik közül Barrichello a tizenkettedik helyen maradt, Michael Schumacher tizennegyediknek esett vissza.
2. kör: A célegyenes végén Button megelőzte Raikkönent, így ő a hatodik.
3: Button motorja tönkrement, az angol megpördült, majd füstölgő motorral tovább indult. Kiállt viszont szintén motorhibával csapattársa, Anthony Davidson, míg Friesacher kipördült. A két Honda egy körön belül kiesett, Button is a pálya mellé parkolt.
7: Alonso kezd meglógni az élen, Trulli és Fisichella együtt vannak, majd jön kissé lemaradva Webber és Ralf Schumacher. Mögöttük Raikkönen, Heidfeld, Coulthard, Klien, Montoya, Barrichello, Massa és Michael Schumacher a sorrend. A világbajnok a tizenharmadik.
8: Alonso már több mint öt másodperccel vezet, M. Schumacher hátránya fél perc körül van, és képtelen elmozdulni a tizenharmadik helyről.
9: Monteiro megelőzte Alberset, így már ő a tizenhatodik. Alonso fél másodperccel gyorsabb Trullinál is.
15: Köröznek a pilóták, változás nincs.
18: Monteirót körözte az élmezőny, a portugál jordanes mindenkit feltartott. Ralf Schumacher rá is ment Webberre.
19: Klien az első tankoló.
1 F. Alonso Renault 16 pont
2 G. Fisichella Renault 10
3 R. Barrichello Ferrari 8
= JP. Montoya McLaren 8
= D. Coulthard Red Bull 8
= J. Trulli Toyota 8
7 N. Heidfeld Williams 6
8 M. Webber Williams 4
= R. Schumacher Toyota 4
10 C. Klien Red Bull 3
11 M. Schumacher Ferrari 2
12 K. Räikkönen McLaren 1
Konstruktőrök
1 Renault 26 pont
2 Toyota 12
3 Red Bull 11
4 Ferrari 10
= Williams 10
6 McLaren 9
20: Ralf Schumacher és Heidfeld is tankoltak.
21: A vezető Alonso és Trulli is tankolt. Fisichella vezet.
22: Fisichella szintén üzemanyagot vett fel, Webberrel együtt.
23: Raikkönen futotta a leggyorsabb kört, vezet, de még tankolnia kell. Montoya tankolt.
24: Raikkönen szintén tankolt, majd Michael Schumacher is. A Ferrari nagyon le van maradva az élmezőnytől.
25: Raikkönen defektet kapott, szétrobbant a jobbhátsó gumija, ki kell jönnie lecseréltetni. De szigorúan csak a sérült gumi helyett tehetnek föl újat. Barrichello jött tankolni.
26: Raikkönennek kellett kipróbálnia a kerékcserére vonatkozó új előírást. Rengeteg időt veszített.
27: Az élen visszaállt a sorrend, Alonso, Trulli, Fisichella. Villeneuve kicsúszott és feladta.
28: A továbbiakban sem sokat változott a sorrend, eltűnt Raikkönen, de maradt a Webber, R. Schumacher, Heidfeld felállás, de Montoya feljött Barrichello és Coulthard elé hetediknek.
33: Webber, Ralf Schumacher és Heidfeld csatáztak, melynek végén a két német helyet cserélt. R. Schumacher és Webber kocsija össze is koccant.
34: Coulthard megelőzte Barrichellót, majd Klien is, könnyedén egy körrel később.
36: Barrichello kiállt tankolni, a cső nehezen jött ki, egy-két másodpercet veszített a brazil.
37: Fisichellának kormányzási gondjai vannak, kissé lelassult, utol is érte, majd meg is előzte Webber. Fisichella viszont visszatámadott, belülről előzött volna, de összeütköztek: Fisichella kissé elfékezte magát, és neki csúszott az ausztrál kocsijának. Mindketten kiestek.
40: Az új sorrend: Alonso, Trulli, Heidfeld, R. Schumacher, Montoya, Coulthard, Klien, M. Schumacher. Barrichellót lekörözte Alonso és Trulli. A kör végén a vezető spanyol tankolt is.
41: A Ferrariknak súlyos gumiproblémái vannak, mindkét kocsijuk lassan köröz. Nagyjából a Jordanek tempójában. Ralf Schumacher tankolt, és lecserélték az első szárnyát, amely a Webber-afférnál sérült meg.
42: Trulli vezetett, de kiállt tankolni. Heidfeld is üzemanyagot vett föl.
43: Montoya tankolt másodszor is. Ralf Schumacher követi, aki az orrcsere miatt időt veszített.
45: Raikkönen megelőzte Massát, és kilencediknek jött föl.
46: Tíz körrel a leintés előtt a sorrend: Alonso, Trulli, Heidfeld, Montoya, Ralf Schumacher, Coulthard, M. Schumacher, Klien, Raikkönen, Massa.
50: Barrichello a boxba hajtott és feladta a versenyt. A brazil gumija teljesen elkopott, eltűntek a rovátkák, "elslickkesedett" az abroncs.
54: Alonso több mint húsz másodperccel vezet, a hetedik M. Schumachert viszont utolérte Klien. Már csak két kör van.
56: Alonso győzött, Trulli második, Heidfeld harmadik lett. Montoya a negyedik, Ralf Schumacher az ötödik lett, majd Coulthard, M. Schumacher és Klien futott be pontszerző helyeken.