További Forma-1 cikkek
- A következő hat F1-idényből kétszer is kiesik a Belga Nagydíj
- Negyvenéves lett Sir Lewis Hamilton, aki a legnagyobb kapuzárási klisét mutatta be
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
A Bridgestone "talált valamit"
A japán gyár többször elismerte hibáját, de arra panaszkodott, mivel a Ferrarin kívül csak a nagyon lassú Jordannek és Minardinak szállít, nem jut elég tesztinformációhoz, így képtelen jelentősen előre lépni.
A hétvégi Európa GP-n sem brillíroztak a piros autók, a versenyt csak a középmezőnyből kezdhették, és a futam végi harmadik és ötödik helyezést valójában a pilóták bravúrjának köszönhetik. Az első pozícióra egy pillanatig sem volt esélyük.
A következő, Kanadai Nagydíjig még majdnem két hét van hátra, ezidő alatt Monzában, illetve Silverstone-ban gyakorolnak a Ferrari tesztpilótái, és leginkább a gumikra koncentrálnak.
Elképzelhető viszont, hogy ezúttal látványosabb eredménye lesz a munkájuknak, ugyanis a Bridgestone rábukkanhatott a megoldásra. "Úgy gondoljuk, találtunk valamit" - nyilatkozta az angol Daily Telegraph című lapnak a márka egyik sajtóreferense, arra utalva, a legújabb termékükkel megoldódhatnak a Ferrari gondjai.
Jó gumival "jócskán javulna" a Ferrari
Biztosan erre számít Jean Todt csapatfőnök is: "Sok alkatrészt ki kell próbálnunk, leginkább a gumikat. Fontos lenne, hogy eredményes legyen a gyakorlás, mert az időmérőn csak a középmezőnyhöz tudunk kerülni. Bízom benne, hogy ez hamarosan megváltozik, és az első vagy a második sorból kezdhetjük a futamot. Ez jócskán javítaná a helyzetünket".
A vasárnapi, németországi futamon már a másik gumiszállítónak, a Michelinnek is problémái akadtak, Kimi Raikkönen McLarenjének kereke ugyanis nem bírta a kemény terhelést, és az utolsó kör kezdetén eltörte a felfüggesztést. A baleset után felmerült, az idei szabály, amely szerint nem lehet gumit cserélni verseny közben, veszélyes.
Politizálni kezdett
Jean Todt úgy gondolja, ők azért szenvedtek eddig, mert a Bridgestone eddig nem akart teljesen alkalmazkodni az új előírásokhoz: "Az hogy, az időmérőn és a futamon is ugyanazt a garnitúra gumit kell használnunk, szigorú szabály. Mi ezt konzervatív módon értelmeztük, és meg is fizettünk emiatt az időmérőkön".
A menedzser igyekezett diplomatikus maradni, és nem minősíteni a Michelin munkáját, ám végül mégsem sikerült neki. "A szabályt még egyik gumiszállító sem használta ki százszázalékosan. Az egyik jobb az időmérőn, és kevésbé jó a futamon, a másik szenved egyetlen körön, de jobb a versenyben. Szándékosan nem használtam a biztonságos kifejezést, mert azzal politizálni kezdenék" - vagyis burkoltan azt állította, a francia gumigyár a biztonságot is feláldozza a sikerért.
Tűréshatáron a Forma-1
Todt nyíltan elismerte viszont, "a versengés annyira kiélezett, hogy a kocsi minden egyes beállítása a határokat súrolja".
A Ferrari a konstruktőrök világbajnokságában csak az ötödik helyen áll, negyvenöt ponttal a vezető Renault mögött, míg jobbik pilótájuk, Michael Schumacher negyvenhárommal van lemaradva az éllovas Fernando Alonsótól. A nürburgringi futam után a legtöbb német lap már nem tartja őket vb-esélyesnek, Todt viszont ezt nem hajlandó elismerni: "Nem mi vagyunk a favoritok, de óvakodjanak az elhamarkodott kijelentésektől".
Az olasz gárda 1999 óta minden évben megnyerte a konstruktőrök versengését, és 2000 óta Michael Schumacherrel a pilóták között is legyőzhetetlen.