További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A Toyota német pilótája a második szabadedzésen csapódott kocsijával a falnak a pálya utolsó, leggyorsabb kanyarjában, amikor defektet kapott a gép balhátsó gumija. A jóval 200 kilométer per óra feletti ütközés után a 29 éves versenyző segítség nélkül szállt ki a vezetőülésből, majd az ilyenkor kötelező ellenőrzésre a pálya egészségügyi központjába vitték.
Nem sérült meg
Ralf Schumacher
A tesztpilóta helyettesíti
Magyar idő szerint késő délután aztán kiderült, nem indulhat a tréningeken, illetve a vasárnapi futamon. Gary Hartstein, a Forma-1 hivatalos orvosa nem ajánlotta neki a rajthoz állást, és döntését a pilóta is elfogadta. "Indulhatnék, mert valójában semmi bajom, de ésszerűbb, ha kihagyom ezt a versenyt. Nagyon kemény volt a becsapódás, és ha újra megtörténne, abból akár nagy baj is lehetne. Két hét múlva, a következőn nagydíjon biztosan ott leszek" - nyilatkozta Ralf Schumacher a német RTL televíziónak. A Toyota persze elindítja az autóját, Ricardo Zonta tesztpilóta ugrik be helyette.
Pont úgy, mint tavaly
A fiatalabbik Schumacher-fivér majdnem pontosan egy évvel ezelőtt, 2004 június 20-án, a tavalyi Amerikai GP-n szenvedett ugyanilyen balesetet. Akkor is az utolsó kanyarban szállt el bőven 200 kilométer per óra feletti sebességnél, és később kiderült, a bukást a bal hátsó kerék defektje okozta.
Az akkoriban még Williams-BMW-s pilóta viszont nem tudott kiszállni a roncsból, orvosok és pályamunkások vették ki, utána mentővel a pálya, majd onnét egy indianapolisi kórházba vitték.
Amerikában félrekezelték
Ott semmilyen sérülést nem találtak rajta, ám egy héttel később Németországban is megvizsgálták a versenyzőt, és kiderült: két csigolyája is eltörött, vagyis félrekezelték az Egyesült Államokban.
Az eset után hat futamot hagyott ki Ralf, és csak szeptemberben ülhetett újra F1-es kocsiba.